Velikan kolesarskih komponent SRAM odpira vrata novi ravni avtomatizacije – od zdaj naprej bo računalnik razmišljal namesto vas tudi na kolesu. Njihov povsem nov motor za električna kolesa Eagle Powertrain združuje preizkušeno zmogljivost prestavljanja Eagle Transmission in brezžično tehnologijo AXS, hkrati pa svojemu »holističnemu« receptu E-MTB doda še samodejno prestavljanje.
Z uporabo senzorjev za hitrost in kadenco se sistem Auto Shift zanaša na programsko opremo pogonskega sklopa, da pomaga izbrati ustrezno prestavo za trenutni ritem vrtenja pedalov in spreminja prestave ne glede na to, koliko vatov proizvaja kolesar ali motor kolesa. In bistvo – sistem Coast Shift uporablja e-motor za vrtenje verižnika in kasete neodvisno od gonilk, kar sistemu omogoča prestavljanje tudi takrat, ko ne poganjate pedalov. S pomočjo senzorja hitrosti in pametnih algoritmov sistem namreč izbere najprimernejšo prestavo za vašo trenutno hitrost, seveda pa lahko kolesar prestavo kadar koli izbere sam.
Povsem nov je tudi pogonski sklop
Pogonska enota, ki jo je izdelal Brose, se ponaša z največjim navorom kar 90 Nm in močjo 680 W. Združljiva je z dvema različnima baterijama z zmogljivostjo 630 in 720 Wh in podaljševalnikom dosega z 250 Wh. Skupaj drugimi komponentami AXS SRAM z uporabo brezžičnega sistema kolo s pogonskim sklopom nadzirajo krmilniki SRAM Pod, pri čemer izgubi vse okorne in neurejene kable iz krmila kolesa.
Sistem sicer ni na voljo kot komplet za poprodajno nadgradnjo, trenutno pa je na voljo pri štirih proizvajalcih koles: Nukeproof, Propain, Transition in GasGas.
In kako sistem razmišlja?
Eagle Powertrain naj bi razmišljal namesto kolesarja in izbral pravo prestavo glede na kadenco vrtenja pedalov in hitrost kolesa, tudi ko med prostim tekom kolesar pospešuje ali upočasnjuje. Strokovnjaki pri SRAM trdijo, da je algoritem Auto Shift »kot nekakšen kolesarski šesti čut ... in pomaga kolesarjem, da ostanejo osredotočeni na svojo vožnjo«. Da bi to dosegel, sistem prestavlja, tako da dosledno ohranja voznikovo kadenco. Torej, ko kolesar poganja pedale hitreje, bo prestavil v višjo prestavo; če jih poganja počasneje, pa bo prestavil navzdol.
Okno delovanja sistema Auto Shift lahko prilagodite svojemu okusu. Na voljo je sedem nastavitev; če želite počasi poganjati v višji prestavi, bo veljala nastavitev med -1 in -3, s čimer bo sistem dlje časa zadrževal prestavo višje, kar pa seveda pomeni tudi nižjo kadenco. Če raje vrtite pedale hitreje, nastavite med +1 in +3 za višje kadence. Na voljo je tudi »srednja« – nekakšna privzeta nastavitev.
Popolna funkcionalnost pogonskega sklopa je združljiva samo s skupinami menjalnikov SRAM. Menjalnik je preko kablov povezan z glavno baterijo kolesa in se iz nje tudi napaja. Če se glavna baterija kolesa med vožnjo izprazni, naj bi v njej še vedno ostalo dovolj energije za vsaj dve dodatni uri prestavljanja. Prav tako je sistem združljiv samo z brezžičnimi krmilniki AXS Pod; prejšnja generacija krmilnikov AXS na tem sistemu ne bo delovala.
Krmiljenje menjalnika in motorja s stikali
Štirim gumbom krmilnika AXS Pod Controller, ki so nameščeni na krmilu kolesa, kjer so bili prej nameščeni prestavni vzvodi, lahko dodelite prestavljanje, prilagajanje sedežne opore in druge funkcije v aplikaciji za pametni telefon AXS glede na svoje želje. Ob daljšem pritisku na spodnji levi gumb se vključi način hoje, medtem ko daljši pritisk na spodnji desni gumb prilagodi stopnjo kadence za samodejno prestavljanje. Ob daljšem pritisku na zgornji desni gumb se vklopi in izklopi samodejno prestavljanje.
Zaslon AXS Bridge, ki je vgrajen v zgornjo cev kolesa na vidnem mestu tik pred krmilom in se nahaja za varnostnim steklom Gorilla Glass, prikazuje le tri informacije: način pomoči, način samodejnega prestavljanja in preostali odstotek baterije. Tukaj pa sta še dva fizična gumba nad in pod zaslonom. Prvi se uporablja za vklop in izklop sistema ter preklop motorja v servisni način ali za izklop podpore motorju. Drugi nadzoruje združevanje AXS in spreminja načine pomoči. Vse druge informacije pa je mogoče spremljati na mobilni aplikaciji.
V aplikaciji lahko prilagodite raven pomoči obeh načinov (Range in Rally), prilagodite nastavitev kadence Auto Shift, si ogledate življenjsko dobo in zdravje baterije ter števec prevožene poti, posodobite vdelano programsko opremo in odpravite morebitne težave.
Pogonski sklop ima dva načina vožnje: Range in Rally
Vozni program Range zagotavlja manj motorne pomoči in je zasnovan za varčevanje z baterijo ali manj odločno vožnjo. Rally uporablja polno moč motorja, vendar hitreje porabi zalogo energije v bateriji. Oba načina je mogoče povsem prilagoditi z uporabo drsnikov za nastavitev moči v aplikaciji AXS. Če želite, da Range ponudi toliko moči kot Rally, je to mogoče, prav tako je mogoče tudi obratno.
Preberite še: 80 tisočakov za 19 let starega Golfa? Da, ta je vreden toliko!
BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?