Se strinjate s slovenskim kolesarskim asom?
Marsikateremu vozniku kravžljajo živce kolesarji, ki pred njim spretno nabirajo kilometre. In obratno. V intervjuju za Škoda Stroyboard pa je o hierarhiji na cesti spregovoril tudi slovenski kolesarski as Primož Roglič, sicer član moštva Red Bull - Bora – Hansgrohe, ki te dni vrti pedala na dirki Tour de France.
Lani so po podatkih Agencije za varnost prometa ranljivi udeleženci v prometu (vozniki enoslednih vozil in trikoles, pešci, kolesarji in e-kolesarji, vozniki e-skirojev, itd.) predstavljali kar 39 % vseh smrtnih žrtev. V zadnjem triletnem obdobju pa so največ hudo telesno poškodovanih udeležencev zabeležili prav med kolesarji. V letu 2023 se je hudo telesno poškodovalo 236 kolesarjev, kar je sicer 1 % manj kot v letu 2022.
Kolesarji kot bolj ranljivi člen na slovenskih cestah
Povečini gre za ljubiteljske ali rekreativne kolesarje, a po besedah Primoža Rogliča, niti profesionalci na slovenskih cestah niso varni. Kot je sicer povedal v omenjenem intervjuju, se njegove izkušnje s slovenskimi vozniki iz leta v leto izboljšujejo: »Znanje o vedenju na cesti, vsaj zdi se mi tako, se izboljšuje, ker tudi kolesarstvo postaja vse popularnejši šport. Kolesarjev je vse več, in bolj ko smo strpni, lažje je.«
Opozoril je, da obstajajo tako dobri kolesarji kot dobri vozniki, pa tudi slabi kolesarji in slabi vozniki. Vozniki, ki v prostem času radi kolesarijo, so praviloma na cesti bolj strpni do kolesarjev, kolesarji pa v primerjavi z avtomobili veljajo za precej šibkejši člen v prometu.
»Kot kolesar se na cesti počutiš zelo ogroženega, nič te ne ščiti, razen čelade. Tako si zelo ranljiv. Majhen trk avtomobilista ne ogroža, za kolesarja pa je lahko že to, da te avtomobil oplazi, smrtno nevarno. Zato kolesar praviloma tudi burneje odreagira na kakšno neprijetno situacijo,« je povedal Roglič, ki je tudi sam že zabeležil precej neprijetnih srečanj z vozili.
Ob tej priložnosti je tako spregovoril tudi o številnih precej nevarnih srečanjih z vozili, ki jih po njegovih besedah ni malo: »Padel sem velikokrat, zbil me je kamion, spregledal me je avto in sem odletel čez vetrobransko steklo. Veliko je bilo tega. Seveda sem vedno previden, ampak na cesti žal ni vse odvisno samo od mene.«
No, če gre sklepati, da se s promocijo kolesarstva stanje na cestah izboljšuje, potem se za prihodnost ne gre bati. Z dvema kolesarskima šampinjonoma na prestižni dirki po Franciji, ki sodita v ožji krog favoritov, se bo tudi strpnost slovenskih voznikov do kolesarjev najverjetneje izboljšala.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj