Scottov najlažji električni model sem testiral na neznanih gorskih kolesarskih poteh v Vodicah na Hrvaškem. Moram priznati, da je to prvo lahko električno gorsko kolo, ki sem ga kdaj poganjal. Sicer nisem ljubitelj električnega pogona, toda po druženju s tem modelom lahko z enako gotovostjo trdim, da nisem niti njegov nasprotnik.
Doslej me je pri električnih modelih vedno motila teža, ki v večini primerov krepko presega 20 kilogramov. Pa v določeni meri tudi zunanja podoba, saj na pogled niso niti malo elegantni. Zdaj pa mislim, da me moti samo še njihova cena, saj lahko dosežejo tudi vrednost avtomobila.
Z okvirjem iz karbona, ki temelji na Scottu Sparku, Lumen ne skriva samo svojega blažilca znotraj okvirja, temveč tudi kompakten motor TQ in tanko baterijo s 360 vatnimi urami zmogljivosti. Vse skupaj je tako dobro skrito, da so mi pohodniki ob poti v strm klanec kar ploskali, ker sem tako brez težav poganjal. Seveda jim nisem povedal, da imam električno kolo in pogon vklopljen na najvišjo mogočo pomoč; namesto tega sem samo malo bolj naglas zadihal, da sem preglasil že tako zelo tiho brnenje motorja.
Motor TQ HPR 50 je torej diskretno, skoraj neopazno vgrajen v okvir in poudarja eleganten oblikovalski jezik Lumna. Pogon je kombiniran z zaslonom TQ v zgornji cevi, kjer električni motor tudi vklopite, in z minimalističnim daljinskim upravljalnikom na levi strani krmila, s katerim preklapljate med načini pomoči Eco, Mid in High.
Baterija je trajno integrirana v okvir, kar pomeni, da polnjenje zunaj kolesa ni mogoče, a ga je moč razširiti 160 vatnih ur z dodatnim podaljševalnikom dosega, ki ga pritrdite na spodnjo cev namesto kletke za bidon. Če pa si boste omislili dodatni »power bank«, naj vas ne skrbi, da bi se morali na pot odpraviti brez pijače, saj ima znotraj sprednjega trikotnika dve kletki za steklenice.
Lumen se zanaša na sistem TwinLoc, ki vam omogoča preklapljanje med tremi nastavitvami vzmetenja – spust, oprijem in zaklepanje, in sicer z uporabo dveh ročic, ki sta nameščeni na krmilu in za moje pojme kvarita sicer čist videz kolesa.
Vožnja
Tudi v odprtem načinu (spust) je zadnje vzmetenje prijetno čvrsto in ga tako pri vzponih sploh ni bilo treba zaklepati. Način oprijema (Traction Control) pa je preveč nepopustljiv na tehničnih vzponih, zaradi česar zadnje kolo prej izgublja oprijem, kot da bi bil ta boljši. Po popolni blokadi vzmetenja pa po njem tudi nisem čutil potrebe, razen na nekaj kilometrov dolgem asfaltiranem odseku proti koncu ene vožnje.
Spuščanje z Lumnom je odlično na manj zahtevnih, manj uničenih poteh, vendar ni pretežko najti njegovih meja, ko stvari postanejo bolj razburljive. Lumen sicer dobro prenaša svojo hitrost tudi po razritih poteh in kamenju enoslednic, ki jih po hrvaški Dalmaciji seveda ne manjka. A takšni zahtevni spusti hitro pokažejo, da Lumen v osnovi temu vendarle ni namenjen, saj gre bolj za polnovzmeteno »cross country« kolo (XC), ki bi ga po novi kategorizaciji lahko umestil celo v tako imenovano down country kategorijo, torej nekam med trail in XC. Spredaj in zadaj ima sicer 130 milimetrov hoda, spredaj vilice Fox 34 Rhythm in zadaj po meri narejen Fox Nude 5T EVOL.
Dodatna teža baterije in motorja prispeva k občutku stabilnosti, ne da bi zaradi tega vozni značaj kolesa spremenila v okornega težkokategornika. Upravljanje z njim ponuja zabavno vožnjo in obenem umirjen občutek, hkrati pa nikoli nisem opazil, da bi bila njegova dodatna teža v ovinkih neka resna ovira. Pravzaprav je Lumen celo bolj okreten in odziven, kot sem sprva pričakoval. Vsa ta dodatna teža je namreč pospravljena na pravi del kolesa, torej na sredino in najnižjo točko okvirja, še vedno pa je masa za kategorijo električnih koles impresivno manjhna. Njegovim 16 kilogramom bi še pred nekaj leti zavidalo kar nekaj polnovzmetenih gorskih koles brez električnega motorja.
Učinkovit motor
Četudi številni dejavniki vplivajo na doseg e-kolesa, sem ugotovil, da je motor TQ HPR50 dokaj skromen glede porabe energije; na testnih vožnjah nikoli nisem povsem izpraznil baterije – po približno 30 kilometrih kolesarjenja (večino brezpotja) in dobrih 500 metrih vzpona s povprečno srednjo pomočjo motorja mi je na koncu še vedno ostalo približno 40 odstotkov baterije.
Medtem ko med tremi programi pomoči izbirate na gumbih na krmilu med kolesarjenjem, lahko natančnejše parametre spreminjate na mobilni aplikaciji. Tam si lahko za vsak program priredite še stopnjo pomoči motorja, določite pa lahko tudi, koliko odstotkov naj vam pomaga, zgornjo mejo vatov ter kako hitro naj se motor odzove glede na poganjanje pedal.
Če iščete kolo, ki vam bo ponujalo spodobno pomoč, dodatno pomoč pri vzponih ali pa bo omogočilo le, da hitreje pridete na zastavljen vrh in se potem pri spustu še vedno počutite, kot da vozite navadno kolo, je Lumen prava izbira. Če gre seveda za enodnevne izlete … Cena osnovnega modela se po akcijskih cenah začne pri približno šestih tisočakih, z butičnimi komponentami pa lahko cena preseže tudi 16 tisočakov. Cena testnega kolesa brez popustov pa je 10.299 evrov.
Oprema
Okvir: Lumen eRIDE Carbon HMX
Prednje vzmetenje: vilica FOX 34 Float Performance (130 mm)
Zadnje vzmetenje: FOX NUDE 5T EVOL
Pogonski sistem: TQ HPR50, 50 Nm največjega navora, hitrost 25 km/h, zmogljivost baterije 360 Wh
Zadnji menjalnik: SRAM GX Eagle AXS, 12 prestav, brezžično prestavljanje
Gonilke: FSA Carbon crankset 175 mm/34 T
Zavore in rotorji: Shimano XT, 4-batne (180 mm)
Preberite še: Porsche je razkril delček novega Macana
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?