70

15. 3. 2007
Deli
70

Nekatere hitrostne omejitve so, verjeli ali ne, tudi zares smiselne. Na primer tiste v naseljih. Načelno tam sicer velja splošna omejitev na 50 kilometrov na uro, ampak ponekod je tudi to (lahko) prehitro.

Ampak pred in za naseljem so tudi ceste. Tam velja (spet splošna) omejitev na 90 kilometrov na uro. Ta (spet ponekod) ni smiselna, ampak tokrat pustimo tovrstno razmišljanje.

Če se peljete nekam dlje, pa ne greste po avtomobilski cesti, vam je usojeno voziti izmenično v in zunaj naselja. Če bi se hoteli držati hitrostnih omejitev, bi morali voziti izmenično 50 in 90 kilometrov na uro. Prelomnice so table za začetek in konec naselja, če ni drugih, posebnih omejitev.

Imate izkušnje? Ni treba daleč; peljite se iz Ljubljane v Naklo. Ker so ceste zvečine prenatrpane, vozite v koloni. Ta pa – ves čas 70 kilometrov na uro. Statistično je to sicer v redu; v naselju 20 preveč, zunaj naselja 20 kilometrov na uro premalo, pa se izravna. A ni tako preprosto.

Kolona ima ponavadi svoj začetek, se pravi nekoga, ki vsiljuje svoj tempo vožnje vsem drugim, ki so za njim. OK. Ampak zdaj se zaplete. Če se skušate držati omejitev, se večini ovčic v koloni zdite neumni. V naselju spustite tisti del kolone, ki je pred vami, daleč naprej (odvisno tudi od dolžine naselja), potem pa se zaletite, jih ujamete in prehitevate. Norec!

Norec? Kdo je tu norec? Vožnja s 70 kilometri na uro v in zunaj naselja pove več stvari o vozniku, predvsem pa to, da ne pozna predpisov, da ne prilagodi hitrosti vožnje razmeram okrog ceste, da ima očitno težave že samo z upravljanjem vozila, če ne utegne niti spremljati obcestnih tabel, da očitno ne obvlada hitrosti, večje od 70 kilometrov na uro, in/ali da je moteč element, kar zadeva varnost na cesti.

V naseljih so, veste, tudi bolj kritične točke: šole, vrtci, gostilne in prehodi za pešce v njihovi bližini. Ni nujno, da se člani, ki izstopajo iz omenjenih 'ustanov', popolnoma zavedajo nevarnosti, ki preži na cesti. Zato morajo (moramo) biti vozniki toliko bolj pazljivi.

Tisti, ki vozijo ves čas 70 kilometrov na uro, so nevarni vozniki. Mi pa imamo boljše metode! Nekdo ne ve, da je na avtomobilski cesti, kjer ni ne otrok, ne odraslih pešcev, ne kolesarjev, ne mopedistov, vozi pa se le v eno smer, vožnja z 200 in več kilometri na uro v dobrih okoliščinah povsem varna. Pa vseeno tam ponosno postavljamo škatle z radarji (ali brez) v njih. Da pa bi se kdo spomnil in postavil radar na ljubljanski Gerbičevi ulici pri osnovni šoli ali v Mednem pri gostilni, uh, to je pa očitno že višja šola. Ki je, kaže, nihče od pristojnih nima opravljene.

Vinko Kernc