Drugje v tej številki revije si lahko preberete nekaj o prvih velikoserijskih električnih avtomobilih. Japonska Mitsubishi in Nissan sta prava in le na elektriko, ki jo dobita iz akumulatorjev. General Motors je več kot dve leti poskušal vse prepričati, da bo njihov Chevrolet Volt res prvi in pravi električni avtomobil.
Z njegovo tržno predstavitvijo javnosti in začetkom prodaje pa so se stvari razjasnile: Volt je pravzaprav klasični 'plug-in' hibrid, le da se pogonska dela, bencinski in elektromotor, ne dopolnjujeta, ampak najprej, dokler je dovolj električne energije v akumulatorjih, deluje elektromotor, nato pa se vklopi bencinski motor (za katerega so pri GM iznašli nov naziv: podaljševalec dosega – range extender). Zaradi skrivalnic pred predstavitvijo Volta imajo zdaj pri Chevroletu težave s homologacijo, tako kalifornijski urad za zrak (CARB) Volta ni uvrstil med avtomobile z oznako PZEV (avto delno brez izpustov) pa tudi ne med tiste z oznako SULEV (kjer so Toyota Prius, Honda Insight in, celo, VW Jetta BlueTDI). Zaradi merilnih metod, kjer takšnega avtomobila, kot je Volt, niso upoštevali . .
Hitrejšo širitev električnih avtomobilov pravzaprav ovira le vprašanje velikosti in zmogljivosti akumulatorjev. Kljub dokaj opaznemu napredku na tem področju (predvsem zaradi njihove miniaturizacije v 'baterijah' mobilnikov in prenosnih računalnikih) industrija akumulatorjev dolgo ni mogla ponuditi pravih rešitev pri avtomobilih. Stari in uveljavljeni svinčeni akumulatorji niso prišli v poštev, predvsem zaradi osnovne težave – velikosti in teže.
Konstruktorji hibridnih avtomobilov, ki so za svojo novost potrebovali zmogljivejše akumulatorje, so se zatekli k nikelj-metalni akumulatorski tehnologiji, ki je omogočila nekaj manjšo velikost in večjo zmogljivost, kot pomembna pa se je izkazala tudi možnost hitrega polnjenja, kar se pri hibridnih avtomobilih dogaja ves čas delovanja. Za vgradnjo akumulatorjev v avtomobile je pomembna tudi varnostna komponenta. Maloserijski elektro avtomobili so prvi uvedli novo rešitev – iz računalnikov izposojene litij-ionske akumulatorje. Pionir takšne tehnološke rešitve je podjetje Tesla iz kalifornijske Silicijeve doline. Njihov majhen športni roadster (predelani Lotus Elise) je dokazal, da je tudi s takšno akumulatorsko rešitvijo mogoče poganjati elektromotorje v avtomobilih.
Tehnologija litij-ionskih akumulatorjev je precej napredovala, to pa je tudi osnovni razlog, da so se lahko na trgu začeli pojavljati električni avtomobili. Koliko bo elektrike v avtomobilih, je odvisno od tega, kako zmogljivi in lahki bodo novi akumulatorji.
Tomaž Porekar