Ali se res ne mudi?

15. 10. 2017
Deli
Ali se res ne mudi?

S septembrom sta za vse nove avtomobile, ki bodo naprodaj v EU, začeli veljati dve novi metodi preverjanja emisij. Laboratorijski testni cikel je bil najavljen že pred doglednim časom, zamenjal je NEVC/NEDC in se imenuje Svetovno harmonizirana procedura testiranja za lahka motorna vozila (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – WLTP).

Zaradi znanih dogodkov glede prikrivanja navedb podatkov iz emisij (škodljivih snovi in CO2) pa je zdaj dodatno v veljavi še test o emisijah v realnih voznih razmerah (Real Driving Emissions – RDE), s katerim naj bi ugotavljali, kako škodljive so snovi v izpuhu na cestah (in ne v laboratorijskih razmerah).

Hočeš nočeš so tudi avtomobilski izdelovalci morali sprejeti nov način meritev, kakšne pa bodo res posledice teh novih metod, bomo šele videli!

Najbolj zanimiva je izjava združenja evropskih izdelovalcev (ACEA), ki pravi, da do zdaj podatki o povprečni porabi niso bili dovolj realistični. Preseneča tudi nov način govora predstavnikov izdelovalcev, saj jih veliko trdi, da se veselijo novih testnih metod, ker bodo dale realnejše podatke o emisijah ter porabi goriva, saj je z dosedanjimi kar 95 odstotkov vseh lastnikov avtomobilov presegalo povprečne navedbe o porabi po uradnih podatkih. Ni še dolgo tega, ko so o teh zadevah govorili povsem drugače.

Je pa treba opozoriti, da bodo preizkuševalne in homologacijske metode za nove modele veljale šele zlagoma. Prvi novi modeli po novih pogojih šele prihajajo. Za sedanje novosti je večina izdelovalcev pohitela in jih že predčasno homologirala po stari metodi.

Zanimivo je tudi to, da bodo za zahteve EU glede zmanjševanja emisij CO2 v flotah posameznih izdelovalcev še vse do leta 2021 veljalo ugotavljanje po metodi NEVC, povprečna dovoljena flotna poraba za leto 2021 je 95 gramov CO2. Če bi hkrati uveljavili še merjenje po novi metodi, na primer RED, bi se povprečje izločenega CO2 odločno povečalo. Faktor za primerjavo izločenega CO2 med NEVC in RED znaša pri dizelskih motorjih po ECE6 kar 2,1!

Kaj se bo zgodilo s predpisi, ki še temeljijo na starih standardih? Kaj bodo slovenski dacarji storili, ko bo kdo od prodajalcev pripeljal nov avtomobil, za katerega bodo v homologacijskih listinah že veljali novi pogoji (WLTP)?

Zadeva za EU že velja. Na kaj bodo počakale slovenske oblasti? Na prevod ali tolmačenje, pismo iz Bruslja ali kakšne druge ukrepe? Tudi to je pravzaprav znak, da je stvar še daleč od tega, da bi bila urejena.