Alko ...

18. 6. 2010
Deli
Dušan Lukič

Novi zakoni, pravzaprav. Tisti namreč, ki bodo urejali prometno dogajanje na slovenskih cestah v prihodnosti.

Pred nekaj dnevi smo ponovno razpravljali o novem zakonu o pravilih cestnega prometa. Tisti, ki vas stvar podrobno zanima, ga lahko najdete na spletnih straneh Ministrstva za promet, tule pa le nekaj zanimivih opažanj . .

Zakon se najbolj (in mnogo bolj kot prej) loteva alkoholiziranih voznikov (in tistih, ki so pod vplivom mamil). Pravilno. Škoda pa je, da nekateri s tem povezana določila poskušajo omiliti. Zakon recimo predvideva obvezno pridržanje vinjenega voznika, a nekateri že poskušajo vriniti določbe, ki bi predvidele izjeme. In o tem, ali se te izjeme lahko uveljavijo, bi odločali policisti.

Temu se reče, diskrecijska pravica, kar je sicer lepo, a preprosto pušča preveč manevrskega prostora, policiste pa postavlja v nehvaležen položaj. Kaj pa, če ustavijo nekoga vplivnega (pa naj bo to lokalni veljak, policijski šef ali minister)? Zakaj bi jih postavljali v položaj, ko bi ustavljeni vedel, da ima policist možnost, da ne odredi pridržanja, in bi seveda izvajal vse mogoče pritiske na policista? Pridržanje naj bo obvezno brez izjem, pa se policistom s tem ne bo treba ukvarjati.

Seveda to ni edini pomislek ob nastanku novega zakona, je pa eden najbolj perečih in zanimivih. Ni mi namreč jasno, zakaj se ob ustvarjanju nove prometne zakonodaje alkohol za volanom vedno pojavlja kot najhujši možni vozniški greh, hkrati pa se takoj najdejo ljudje, ki bi radi kazni, povezane z njim, čim bolj omilili.

Še bolj prijetne teme: zadnji tedni v redakciji so bili užitkarski. Cel kup kabrioletov, od udobnih do vozniško užitkarskih in napol dirkaških, pa dirkalniki (recimo povsem sveža reli Impreza), celo za volan formule 1 smo sedli (natančneje: sedel je Vinko, drugi pa smo rahlo zavistni). Ja, včasih res uživamo . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

dusan.lukic@adriamedia.si