Anketa

1. 8. 2009
Deli
Vinko Kernc

Na Fakulteti za družbene vede imajo zagotovo lepo teorijo o anketah, v enem stavku in brez glagolov pa gre najbrž takole: najprej demografski pregled, potem bistvo.

To je teorija. V praksi je anket . . nešteto. Od tistih, ki so same sebi namen in ki zato kradejo anketirancem čas, do drugih, ki poskušajo avtorju pomagati do nečesa – do novega znanja ali do pomoči pri praktičnem reševanju nekega problema.

V praksi dobre ankete ni. Vsak avtor bi z njo rad izvedel čim več, pa se pri tem zaplete, ali kot bi rekli v računalniškem žargonu: 'zacikla'. Ali so pridobljeni podatki neuporabni, ali so ti podatki neobvladljivi, ali pa – še največkrat – anketiranec v anketi, tudi če si to želi, avtorju ne more povedati, kar bi mu rad povedal.

Zelo verjetno ste dobili anketo družbe, ki »si nenehno prizadeva, da bi bilo vaše potovanje po avtocestah (AC) in hitrih cestah (HC) v Sloveniji prijetno, udobno in predvsem varno«. Morda si to res prizadeva, a pustimo to vprašanje ob strani. Poglejmo anketo.

Prične šolsko, z demografijo. OK, čeprav je težko presoditi, ali to v konkretnem primeru res kaj pomaga. Sledi »splošno«. Koliko kilometrov prevozite, kako pogosto po AC in HC, po katerem kraku najpogosteje. Recimo, da to 'špila', a tudi tu visi v zraku, kako lahko to vpliva na učinkovitejše delo Družbe.

Tretje poglavje: »zadovoljstvo«. Če sem prav preštel, je v tabeli 22 vrstic, torej 22 »trditev oziroma dejavnikov«, ki jim je treba z oceno od 1 do 5 določiti najprej pomembnost, potem še zadovoljstvo skozi vaše oči. Že začetek je neobetaven: »osebni občutek varnosti med vožnjo po avtocesti«. Pa o pluženju snega pa o videonadzoru. Ali to pomeni, da bodo, če se večina izrazi proti pluženju in proti videonadzoru, to prenehali izgovarjati?

Nato: »obnova«; je po vašem mnenju »vaš« krak AC potreben prenove? Čemu potem plačujemo strokovnjake v Družbi? In končno: »obveščanje«. Kako pridete do informacij o stanju na AC.

Prav resno se sprašujem, kako bi (bodo) zbrani podatki vplivali na boljšo varnost in udobje voznikov na AC in HC.

Kje so ključna vprašanja: ali menite, da imajo AC pri nas dovolj prometnih pasov (in kje bi jih bilo treba dodati), ali menite, da so ceste kakovostno zasnovane in zgrajene, ali menite, da jih dovolj hitro gradimo, ali menite, da jih prepogosto in prepočasi obnavljamo, ali menite, da gradbišča dovolj dobro označimo, ali ste zadovoljni z načinom in s hitrostjo obveščanja o stanju na AC, ali menite, da so AC in HC pravilno in uporabno označene s prometnimi znaki . .

Rok za oddajo ankete je potekel konec maja letos, ampak tudi če ste na anketo nehote pozabili, najbrž niste dosti zamudili. Najbrž vam je od maja že nekajkrat dvignilo pokrov med vožnjo po naših AC in HC. Anketi navkljub.

Vinko Kernc

vinko.kernc@adriamedia.si

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del