Audijev najmlajši korak k uspehu?

18. 7. 2010
Deli
Audijev najmlajši korak k uspehu?

Audi je med tremi nemški prestižnimi izdelovalci edini, ki je tudi v zadnjih letih krize ves čas obetal razvoj in povečevanje prodaje, z dobrim gospodarjenjem v zadnjem poslovnem letu je prispeval tudi polovico celotnega dobička koncernu Volkswagen. Eden pomembnih stebrov obetajočega nadaljnjega razvoja je tudi njihov pravkar predstavljeni A1, s katerim dobiva resnega tekmeca dosedanji prvi in edini iz najnižjega razreda avtomobilov premium – Mini.

Pri Audiju so ob predstavitvi A1 s ponosom poudarili, da imajo popolno novost za razred majhnih prestižnih avtomobilov, pri čemer so pozabili, da so pred desetletjem v tem razredu že imeli predstavnika, Audi A2. Tega so iz spomina izbrisali. A se jim ga sploh ne bi bilo treba sramovati. Bil je malce nežnega videza, z obliko, ki je poudarjala skromnost in naprednost (aerodinamičnost), pa je privabljal neprave kupce.

Še največ težav je bilo zaradi zasnove. Karoserija iz aluminija je bila sicer lahka in konstrukcijsko res 1 A, bila pa je tudi zahtevna in draga za izdelavo, zato ni bila nikakršen prodajni razlog, sploh ne za množično prodajo. A2 so tako pri Audiju 'pokopali' že po nekaj letih, njegovega neuspeha pa niso obešali na velik zvon, saj je bila navsezadnje zamisel zanj še Piëchova. Ta je še pravočasno napredoval k Volkswagnu in naslednikom prepustil, da so se morali ukvarjati z neprijetnimi posledicami napačne odločitve.

Zamisel majhnega avtomobila za kupce, ki so pripadniki sodobnega življenjskega sloga, torej 'cool', so prevzeli od sosedov iz Münchna, ki jim je z Minijem uspelo. V najboljših letih tega avtomobila za mlade in lepe so jih Bavarci v svoji tovarni v Veliki Britaniji izdelali po četrt milijona na leto in več.

A1 je oblikovno in karoserijsko gledano povsem nov in samostojen izdelek, postavljen pa je na platformo majhnih družinskih avtomobilov iz koncerna Volkswagen. Za zdaj poznamo že dva Audijeva 'brata', Seata Ibizo in Volkswagnovega Pola. Ibizo so predstavili že pred dvema letoma, Polo lani, z vsakim korakom/modelom pa smo spoznavali, kako Volkswagnovi konstruktorji lahko še bolj oplemenitijo in dopolnijo svojo osnovno platformo. Že Polo je glede podvozja, udobja in prijetnosti vožnje bolj prepričal, to velja tudi za A1.

Ampak kako kupce prepričati, da je A1 vreden več kot Polo? Koliko so za to pripravljeni odšteti? Koliko od njih jih je sploh pripravljenih dati več?

Če se tudi tu zatečemo k Miniju, lahko ugotovimo, da ta slovenskih kupcev nikoli ni prav prepričal.

Slovenski zastopnik in distributer za Audi je pred kratkim na čelo znamke postavil novega človeka. Kriza na slovenskem trgu je med vsemi skoraj najbolj udarila prav po prestižnem Audiju in njegovi prodaji v zadnjem letu. Je torej A1 rešitev za znamko?

Če si bolje ogledamo cenik, ki so ga ob začetku prodaje audijevci postavili za slovenski trg, ugotovimo, da si je A1 obul prevelike čevlje. S cenovno politiko, pri kateri že za klimatsko napravo zahtevajo doplačilo, pri nas velikih uspehov za zdaj še nihče ni žel. Primerno 'cool' opremljen A1 pa je že v cenovnem segmentu najcenejših avtomobilov višjega srednjega razreda.

S čim lahko torej A1 povsem prepriča?

Tomaž Porekar, urednik avtomobilizma

tomaz.porekar@adriamedia.si

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del