BMW, vodik, pionirčki in Spiegel

10. 4. 2008
Deli
Vinko Kernc

Brez uvoda, ker je tema zelo težka.

Torej: BMW je predstavil Hydrogena 7 (o njem beri v naših Novicah), neki urednik uglednega Spiegla je ‘drgnil’ svoje novinarje, naj naredijo kaj velikega, neki pridni novinar je to vzel zares, se pogovarjal s kakim znanstvenikom in sestavil zapis o Hydrogenu 7. Takole sem razumel: »No ja, v redu, ampak onesnažuje pa kot kak velik dizelski tovornjak. Fuj.«

Hm. Peljal sem ta BMW, in tako in tako vem: zaradi skoraj za pol zmanjšane moči in zaradi precej povečane mase se ta avto pelje precej slabo, dosti slabše od najslabše Sedmice z bencinskim motorjem.

Ampak to vidim kot edino praktično zamero, če sploh. V takšnih primerih se je treba vedno postaviti 20, 50 ali 100 let naprej. Poglejte nazaj: zgodovina nima zapisa o trenutku, ko je prvi človek zajahal konja in o (ne)odobravanju tega početja, vemo pa, da je mama Benz gorivo za možev izum kupila v lekarni. Verjamem, da so se vsepovprek smejali ali zmajevali z glavo.

Pionirstvo ni lahko: trudiš se človeštvu ponuditi nekaj novega, pa te vsi pljuvajo. Če bi izluščil misel Spieglovega članka: v Beemveju so zaposleni sami tepci, od inženirjev do ekonomistov in strategov. Vsi skupaj nimajo za čaj brez limone.

Dragi moji, verjemite, da niso tepci. V nasprotju z večino novinarjev oni ne vedo, kaj bo jutri, zato so se odločili za smer, ki se jim zdi zelo verjetna, in opravljajo pionirsko delo. Verjetno se zavedajo, da bo bolelo, ampak so se zavestno odločili za to. Vedno in povsod obstajajo namreč tri skupine ljudi: tisti, ki so prvi v bojnih vrstah, tisti, ki capljajo zadaj, in tisti, ki ostanejo doma. Če dobijo bitko, jo zagotovo dobijo tisti iz prvih vrst. BMW želi biti v prvi vrsti. Bravo.

Če bi bili vsi ljudje takšni, kot sta novinar in urednik Spiegla, bi bili še vedno na drevesu. Zakaj bi šli dol, če je pa spodaj lačen lev? Okej, Hydrogen 7 ima še veliko pomanjkljivosti, ampak bistvo pionirstva je ravno v tem, da se lotiš problema, ugotoviš pomanjkljivosti, jih rešiš in predstaviš rešitev. Da je pri tem avtomobilu zraven tudi marketing, je pač le odraz časa. In navsezadnje – kaj potem? Trezno razmišljajoč človek izlušči marketing od tehnike in si na osnovi predznanja ustvari predstavo. Drugi pa zagrabijo bilko in ščijejo z vetrom.

Vsako pionirsko delo se začne s težavami, njegov namen pa je rešiti te. Če so težave razvoja večje, je potrebno več časa, da se jih reši. Dejstvo. Ne morem pa se znebiti občutka, da je glavni cilj večine novinarjev (kar za našo stroko k sreči večinoma ne velja) nekaj popljuvati kar na pamet, ne da bi trezno in na podlagi lastnega znanja ocenili, ali je v konkretnem primeru pljuvanje sploh utemeljeno. Bolj ko je novinar (strokovno) levi, bolj (trapasto) pljuva. Tako se svet vrti. Danes je marsikdo napiflan z dejstvi, razume jih pa ne. Ena ovca se zadere beee, pa se še vse druge zaderejo beee. Članek so prebrali mnogi, med njimi tudi novinarji, ki bodo seveda vsebino, skupaj z ugotovitvami, povzeli in širili naprej. Linija najmanjšega odpora.

Ali naj BMW raje zaposli novinarje Spiegla?

Vinko Kernc