Nova prometna zakonodaja je, to je treba priznati, malenkost boljša od prejšnje. A res le malenkost. Pa ne bo veliko pomagala.
Zakaj? Zato, ker ni nadzora. Pred nekaj dnevi sem prvič po zelo zelo dolgem času opazil policijski avtomobil s sistemom Provida na mestnih ulicah. Običajno, tako je vsaj videti, strašijo le po avtocestah, najvarnejših cestah, kar jih imamo. Zakaj že?
Mimogrede: če mislite, da so provide stalno na cesti, se motite. Čeprav bi pomislili, da so na cesti vsaj dve izmeni dnevno, vsak dan, naj vas razočaram: večinoma samevajo v garažah.
Zakaj je to pomembno: ker je prav ta način nadzora tisti, ki bi voznike prisilil, da vozijo po pameti. In to po pameti pomeni tako, da malo premislijo, preden kaj naredijo. Zapeljite se po Ljubljani: vozniki zapolnijo križišča, ustavljajo pred izvozi in na prehodih za pešce, ustavljajo, kjer se jim zljubi, ignorirajo druge udeležence. Zakaj? Zato, ker je tako bolj preprosto. Ni treba razmišljati, ustaviš, ko ustavi avto pred tabo, in spelješ, ko ta spelje (z nekajsekundnim zamikom, da bo bolj zanimivo). Koga briga za soudeležence. Pomembno, da so lahko od doma do službe možgani na paši.
In takega obnašanja ne bodo izkoreninili ne možje v modrem z laserskimi merilniki hitrosti ne stacionarni radarji. Edini učinkoviti nadzor je nadzor iz avta, ki vozi in v katerem sedijo možje, ki spremljajo, kaj počnejo drugi udeleženci v prometu. Potem bi voznike prisilili, da začnejo razmišljati, kaj počnejo.
Ampak za to bi morali možgane vklopiti tudi tisti, ki se ukvarjajo s prometno varnostjo. Pa vam lahko brez razmisleka povem, da je to malo verjetno.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
dusan.lukic@adriamedia.si
Novo na Metroplay: Gojmir Lešnjak - Gojc o svoji dolgi in bogati karieri