Čas za ukrepanje?

23. 10. 2010
Deli
Vladimir Stankovič (foto: Aleš Pavletič)
Aleš Pavletič

Prav nič na tem svetu ni samoumevno. Prepogosto stvari ne gredo tako, kot pričakujemo, še manj pa se ta svet premika sam po sebi. Vedno ga je treba riniti. Še težje je ujeti pravi trenutek, tisti, ko moraš pritisniti na vso moč.

Pogled na končne rezultate letošnjega gorskega prvenstva me je osupnil ter opozoril, da je prav zdaj trenutek, ko je treba potisniti z vso močjo. Še preden se vprašate, kaj me je tako zaskrbelo, me verjetno že obsojate, da tudi sam ne rinem dovolj močno. Delno to drži, a lahko rinem le na svoj način – tudi s svojo kolumno in tudi z majhnimi koraki. Seveda sem in bom še naprej ostal le dirkač, ki ob pomanjkanju organizacijskih sposobnosti (in ambicij) lahko le govori in piše. Priznajte, da tudi to nekaj velja.

No, vrnimo se k gorskemu prvenstvu. Poleg dejstva, da je bilo tudi letošnje sestavljeno le iz šestih dirkah, me je šokiralo majhno število uvrščenih voznikov: samo 31! Že bežna analiza pa je prinesla še hujše spoznanje. Celo 15 dirkačev je tekmovalo v pokalu Yugo, ki je sicer relativno zanimiva, a popolnoma neperspektivna eksotika. Drugih 21 dirkačev je bilo razdeljenih v štiri divizije in prvenstvo do 21 let, tako da bo skoraj vsak izmed njih dobil pokal na koncu sezone. Nekateri celo po dva! Huda smola za tistih ubogih 12, ki ne bodo dobili nobenega.

In to še zdaleč ni vse. Povprečna starost dirkalnikov je najmanj 12 let, le pet jih premore več kot 250 'konjev' … Sploh ne vem, ali naj naštevam še naprej. To je slika nacionalnega prvenstva države, ki premore organizacijo ene izmed največjih gorskih dirk v Evropi! Ste brez besed? Jaz tudi. Zato pa imam konkretne predloge, izvedljive in poceni:

  1. Razširjeni koledar, najmanj 10 dirk: Rechberg (A), St. Anton (A), Rogla (SLO), Kitzeck (A), Šternberk (CZ), Trier (D), Baba (SK), Ilirska Bistrica (SLO), St. Urban (A), Buzet (HR). Za skupni seštevek točk bi se upoštevalo osem najboljših uvrstitev. (Morda bo Fagiolli prvak Slovenije, pa kaj potem! ? Saj bo naslov ali celo peto mesto v skupni uvrstitvi imelo veljavo na evropski ravni, šest izmed naštetih dirk je tudi v koledarju evropskega prvenstva.)
  2. Popolnoma odprto prvenstvo brez nepotrebnih in zapletenih letnih prijav. Vsak, ki se udeleži dirke, je avtomatično uvrščen na slovensko prvenstvo (tudi tujci) v svojem tekmovalnem razredu.
  3. Le tri tekmovalne divizije v skupni uvrstitvi za državno prvenstvo: turistični avtomobili do in prek 2.000 cm3 ter formule in prototipi.
  4. Bolj pregledno in preprosto točkovanje (od 1. do 10. mesta, 20 točk za zmago itd.)
  5. Znižanje startnine. V Sloveniji plačujemo najdražjo startnino v Evropi: 260 EUR + 10 EUR ekološke takse (živ bog ne ve, zakaj! ! ) + 100 EUR kavcije (spet kdo ve, zakaj, ampak vsaj vrnejo jo), medtem ko je enotna startnina (denimo v Rechbergu) 150 EUR.

Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del