Sodobna zgodovina znamke Dacia traja zdaj že šest let. Toliko je namreč 'že' od prvega Dacijinega modela pod Renaultovim vodstvom oziroma lastništvom. Po besedah Renaultovega izvršnega šefa Patricka Pelate se je znamka dobro razvila, o čemer priča tudi že več kot 1, 2 milijona avtomobilov, ki so od leta 2004 že prišli iz tovarne v romunskem Piteştiju.
»Še posebej smo lahko zadovoljni, ker smo zasnovali znamko, ki je doslej še nikomur ni uspelo posnemati, pa čeprav je nekaj poskusov že bilo! « se še pohvali Pelata.
Pri tem pa tudi odkrito prizna, da je bila prvotno zasnovana Dacia precej drugačna od njenega kasnejšega razvoja. Osnova je bila kupcem v državah v razvoju (iz srednje in vzhodne Evrope ter tistih okoli Sredozemskega morja) ponuditi osnovno prevozno sredstvo za primerno nizko ceno.
Takšen je bil načrt še prejšnjega prvega človeka Renaulta, Louisa Schweitzerja, zadnjega vizionarja na čelu enega od evropskih avtomobilskih koncernov.
Iz velikih načrtov velikih mislecev morajo običajni ljudje nato narediti primerno izvedene in gospodarne projekte, kar je včasih vredno več kot pa vse vizije!
Zdi se, da je Schweitzerjevim naslednikom, predvsem Ghosnu in Pelatu, to uspelo bolje, kot je večina opazovalcev pričakovala. Avtomobilsko industrijo je navzdol potegnila kriza, ki je najbolj prizadela prav srednjo in vzhodno Evropo (brez Rusije). Avtomobilski trg Romunije je prav gotovo tudi izredno prizadet, a Dacia vseeno deluje na robu svojih največjih zmogljivosti. Res je, da na domači trg ne pošiljajo toliko avtomobilov, kot so načrtovali. A so imeli pri zasnovi dodatne ponudbe, ki je oplemenitila Loganovo monokulturo, precej srečno roko. Že Sandero, model, ki so ga sicer pripravili v Renaultovi brazilski podružnici, je bil kot Dacia po vsej Evropi zelo dobro sprejet.
Pelatu je še zlasti všeč, da je letos prav Sandero najbolj priljubljen model vseh zasebnih (individualnih) francoskih kupcev. Če že ni Renault, naj bo pa Dacia!
Z aprilsko predstavitvijo novega terenca Dusterja se je za Dacio in Renault zadeva obrnila še na bolje. Duster je pravi hit, saj s svojo ceno za osnovno štirikolesno različico tekmuje z dva razreda manjšo Fiatovo Pando 4x4. Naročil so sprejeli že za 70.000 avtomobilov, kar pomeni, da je letošnja količina izdelanih Dusterjev že prodana! To je Renaultova pričakovanja preseglo za 60 odstotkov. Pelata je še toliko bolj zadovoljen, ker je odziv kupcev na Dusterja boljši, kot je bil tedaj, ko so pri Renaultu začeli izdelovati prvi rod Scénica.
Dacia se je namreč na nekaterih zahodnoevropskih trgih razvila povsem drugače, kot so najprej načrtovali pri Renaultu. Pelata trdi, da postaja Dacia znamka, ki povsem ustreza določenemu segmentu evropskih kupcev. »Znali smo najti podobno usmeritev, kot so jo pred nami pri podjetju Aldi (Hofer, op. p.) ali Ikea. Kupcem ne ponujamo vsega, ampak natanko tisto, kar potrebujejo. Kdor izbere avto z Dacijino znamko, natančno ve, kaj je hotel.« Pelata: »Pri Dacii dobiš, kar potrebuješ! «
Tomaž Porekar