Dušan Lukič: Adijo, dizli?

21. 3. 2015
Deli
Dušan Lukič: Adijo, dizli?

Se dizli poslavljajo? Seveda ne, vsaj ne v bližnji prihodnosti, a vendarle je videti, da ta zanje ni prav svetla.

Večina evropskih držav je v nasprotju z večino ostanka sveta uporabo dizlov podpirala. Zato ker so malo bolj varčni – kar seveda ne pomeni, da so čistejši. A znanost napreduje, razvoj motorjev pa tudi in danes je jasno, da so dizelski motorji veliko večji onesnaževalci, še posebno, ko ne govorimo o najnovejših tehnologijah. Poraba in izpusti CO2 so namreč eno (in ob tem zgodbe o globalnem segrevanju njeni zagovorniki še vedno niso dokazali), trdni delci in dušikovi oksidi, največja greha dizlov, pa nekaj povsem drugega. Zaradi trdnih delcev na leto v Evropi umre na desettisoče ljudi. Ne nazadnje tudi razvojniki največjih avtomobilskih znamk pravijo, da je prihodnost, kolikor je še je v motorjih z notranjim izgorevanje, na strani bencina. Da bo razlika vedno manjša in da ima bencinski motor v kombinaciji z elektriko, okoljsko gledano, veliko svetlejšo prihodnost.

Francoska vlada je (poleg Švicarjev in Angležev, kjer je dizel tradicionalno dražji od bencina) se očitno prebuja prva, saj so že napovedali, da bodo dizle počasi porinili v ozadje. Koraki bodo seveda počasni – kljub obljubi je dizelsko gorivo tudi v Franciji, kot v večini evropskih držav, še vedno cenejše od bencina, pa čeprav je zgodba pri nabavni ceni obratna. Veliko višje trošarine za bencin po domače pomenijo, da vozniki avtomobilov z bencinskimi motorji subvencionirajo vožnjo voznikom dizlov. Normalen in logičen položaj bi namreč bil, da bi bilo dizelsko gorivo za okoli 10 odstotkov dražje od bencina.

Izenačenje trošarin (in dodatna prilagoditev lestvic dajatev za avtomobile) bi bil najboljši prvi korak do začetka poti dizla v pozabo – a populistično je seveda veliko lažje nastopati z velikimi napovedmi in tu in tam prepovedati vožnjo prestarim dizlom. Tipična politika, pač.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja