Dušan Lukič: AEB deluje, sistem pa ne

5. 6. 2015
Deli
Dušan Lukič: AEB deluje, sistem pa ne

Okej, da sistem za samodejno zaviranje deluje, vemo tudi sami. Marsikateri testni avto ga ima in doslej se še ni zgodilo, da kateri ne bi zaviral, ko je treba.

Prej nasprotno, kakšen zna 'skočiti na zavore' tudi takrat, ko to ni nujno. Predvsem takrat, ko ima voznik naštudirano vožnjo pod odpirajočimi se zapornicami, avto pa tega ne ve. A tega tem sistemom seveda ne gre zameriti, na nekatere stvari se je pač treba navaditi.

Toda taki individualni preizkusi teh sistemov ne povedo ničesar o tem, koliko so v resnici učinkoviti – za to so potrebne širše statistične raziskave in eno od njih smo vendarle dobili. EuroNCAP je namreč objavil rezultate prve študije na to temo, ki so prepričljivi: samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih zmanjša število naletov za 38 odstotkov. Ne teoretično, to so podatki iz resničnih nesreč v petih evropskih državah in v Avstraliji. To pa je že številka, ki jasno dokazuje, da bi tovrstni sistemi morali (kot stabilnostni sistemi) zelo hitro postati del obvezne opreme vsakega novega avtomobila.

A se to seveda še dolgo ne bo zgodilo. Evropska birokracija je pač znana po tem, da se brezglavo zažene v predpisovanje najbolj nesmiselnih stvari, ne zna pa se odzvati in hitro poskrbeti za tiste, ki so res pomembne. Stabilnostni sistemi so postali obvezni šele pred nedavnim, pa čeprav je bila njihova učinkovitost znana že leta in leta. In ne gre dvomiti, da bo tudi v tem primeru tako. Sistem pač ne deluje.

Enako zanimivo bo videti, kako hitro bodo reagirale zavarovalnice in znižale premije za avtomobile, opremljene s temi sistemi – v tujini seveda, pri nas česa takega ni pričakovati, saj je jasno, da (tudi) slovenski zavarovalničarji kljub hvaljenju s takšnimi ali drugačnimi akcijami v resnici nimajo pojma (ali pa ga nočejo imeti) o prometni varnosti.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol