Dušan Lukič: Amaterji in 'bogovi'

Med zanimivejšimi temami tokratne številke Avto magazina je za tiste, ki jih zanima takšno in drugačno dirkanje, nedvomno zgodba o amaterskem dirkanju.

1. 6. 2014

Okej, izraz amatersko ni najprimernejši, saj pri nas skoraj nimamo profesionalnih dirkačev. Uporabil sem ga za tiste, ki si želijo dirkati občasno, s čim manj stroški in zaradi marsičesa drugega, ne le uvrstitve. Tekmovanja, namenjena takšnim udeležencem, so hkrati tudi odlična vstopna točka za tiste, ki bi morda radi dirkali, a jim ni jasno, ali je to zanje, ali bodo zmogli, ali so sploh iz pravega testa. Pri motoristih, ti pri nas spadajo pod okrilje zveze AMZS, takšna možnost obstaja. Možje zveze, ki je včasih veljala za grobarja slovenskega dirkanja in ki je ni maral skoraj noben dirkač, so dovolj zgodaj doumeli, da stotine evrov le zato, da človek v roke dobi košček plastike z napisom, da je dirkač, pač ne spadajo v recesijske čase.

Na drugi strani krovna avtomobilistična zveza, AŠ2005, še kar vztraja pri okostenelem, zastarelem razmišljanju. Namesto da bi izkoristila vse tiste, ki se trudijo, da bi dirkanje živelo tudi na nižjih ravneh, jih ali stiska ali ignorira. Tako serija Time Attack, ki je odlična valilnica tistih, ki bi se radi ukvarjali s hitrostnimi in gorskimi dirkami, ostaja prezrta. Enako velja za avtoslalome (največji je bil na poligonu v Ljubečni prav ta konec tedna v organizaciji AMD Šempeter) pa kratke sprint relije, odprte za vse možne nastopajoče (po vzoru serije ORC na Hrvaškem). Namesto da bi vse te organizatorje povabila pod svoje okrilje (seveda brez dodatnih stroškov zanje), poskrbela, da obstajajo enotna osnovna pravila (potrebno ni nič drugega kot vpis v evidenco, zdravniški pregled in primerna varnostna oprema, ne nujno po zadnjem standardu FIA) in skrbela, da najboljši iz takšnih serij dobijo možnost preizkusiti tudi 'profesionalno' dirkanje. Ni treba veliko, le sestop s piedestala vsemogočnosti. Ne, gospodje 'dirkaški bogovi', FIA ni najpomembnejša stvar na svetu – in vi tudi ne. Dirkači (sedanji in predvsem bodoči) so precej pomembnejši. Ste (kot večina politikov) pozabili, kdo je kje zaradi koga?