Android, iOS in še kdo. Boj med proizvajalci operacijskih sistemov za mobilnike se seli tudi v avtomobile.
Zakaj je to, kateri operacijski sistem je na vašem pametnem mobilniku, za avtomobil sploh pomembno? Ker bo sodelovanje med avtomobilom in mobilnikom v prihodnosti pomenilo precej več kot le telefonski pogovor in poslušanje glasbe prek sistema Bluetooth. Zakaj bi kupovali navigacijo, če jo imate že na mobilniku? Zakaj prek mobilnika ne bi poslušali svojih priljubljenih radijskih postaj? Zakaj prek njega ne bi nadzorovali drugih funkcij avtomobila?
A seveda se tudi tu pojavi vprašanje varnosti. Težko verjamem, da bodo avtomobilski proizvajalci 'telefonskim' operacijskim sistemom prepustili kaj več kot upravljanje infotainmenta. Nastavitve in funkcije, pomembne za varno uporabo avtomobila, bodo ostale njihove.
Kaj pa drugo? Tu so se že zdaj izoblikovali trije tabori. Na eni strani je Google, ki s svojim Androidom poskuša prodreti tudi v avtomobile. Na sejmu CES v Las Vegasu so objavili, da bo njihov operacijski sistem uporabljal Audi, in takih dogovorov ni malo. Potem je tu njihov večni tekmec, Apple (iOS in the Car), in seveda še en konzorcij (MirrorLink), ki je nastal na pobudi delov avtomobilske industrije in ki je, vsaj na prvi pogled, tudi najmanj logičen in uporaben.
A pri vsem skupaj se mi zdi, da vsi, še najbolj pa avtomobilski proizvajalci, pozabljajo, da bo središče uporabnikovega digitalnega ekosistema njegov pametni mobilnik ali tablica, ne pa avtomobil. Avtomobil se bo moral prilagajati. Avtomobil bi moral poskrbeti, da bo uporabnik lahko uporabljal operacijski sistem in aplikacije, ki so na njegovem mobilniku. In tu je rešitev v resnici preprosta: avtomobil mora na svoj zaslon in komande le prezrcaliti tisto, kar se v resnici dogaja na mobilniku – za to pa je popolnoma vseeno, ali v avtomobilu v ozadju teče Android, iOS ali karkoli drugega.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del