Dušan Lukič: Električne sanje, drugič

V tej številki Avto magazina boste prebrali poročilo s frankfurtskega avtomobilskega salona. Večina novosti, ki smo jih v prejšnji številki napovedali, se je tam tudi pojavila.

21. 9. 2013

A na takšnih dogodkih ni pomembno le to, katere novosti so razstavljene na razstavnih prostorih avtomobilskih proizvajalcev, prav tako je zanimivo spremljati, kaj vse vodilni možje teh proizvajalcev povedo ob razkritju posameznih avtomobilov. Takrat velikokrat ne govorijo le o samem avtomobilu, temveč (vsaj na splošno) o prihodnosti in načrtih znamke.

(Tudi) tokrat se je veliko govorilo o električni mobilnosti – in tudi novosti, ki jih poganja elektrika, ni bilo malo. A vseeno je ta hip še vedno jasno, da so popolnoma električni avtomobili preveč omejeno uporabni in še vedno predragi. Stvari se sicer izboljšujejo, a ne tako hitro, da bi tokrat ali na katerem od prihodnjih salonov lahko pričakovali poplavo 'električarjev'. Pri VW, recimo, govorijo o tem, da bodo v prihodnjih letih na trg poslali 40 ekoloških modelov. Ne nujno popolnoma električnih, takih bo vendarle manjšina, a v vsakem primeru takšnih, da bodo v primerjavi s sedanjimi precej manj obremenilni za okolje. Hibridi, predvsem priključni, so tisti, ki bodo predstavljali večino tovrstnih vozil. Navsezadnje je le polovica modelov nove BMW-jeve ekopodznamke i električnih – i8 je namreč priključni hibrid.

Kaj pa zdajšnji modeli? Ko sem pred približno mesecem in pol zapisal, da ima Opel težave z Ampero, da se ta prodaja slabo in da je predraga, seveda še nisem vedel, da bodo v Frankfurtu objavili nove, okoli 17 odstotkov (ali več kot sedem tisočakov) nižje cene. Podobno bo veljalo tudi za evropskega Chevroleta Volta. Ampera za (pri nas) okoli 35 tisočakov oziroma 31, če država primakne štiri tisočake subvencije? Ja, to je pa že bolje. In predvsem: zaradi tega bodo morali biti cenovno ugodnejši tudi drugi prihajajoči električni in priključno-hibridni modeli.