Pri evropski komisiji so se odločili, da naj bo v EU standardni vtič za polnjenje električnih vozil tipa 2 oziroma t. i. vtič Mennenkes.
Na prvi pogled vse lepo in prav, vendarle bomo dobili standardiziran vtič in vsak električni avto se bo lahko polnil na katerikoli polnilnici, kajne?
A ozadje je precej bolj zapleteno, lahko bi celo uporabili izraz umazano. Na evropskem trgu namreč ta hip ni niti enega serijskega električnega avtomobila s tem priklopom. Ampera, recimo, ki je zdaj najbolj razširjena, uporablja klasični in najdlje znani J1772. Res je sicer, da bosta dokaj kmalu na trgu Renaultov Zoe in Volvov priključni hibrid, ki bosta uporabljala Mennenkes, a vseeno.
J1772 (za tega so se odločili tudi Američani) ima novejšo, razširjeno specifikacijo (ki so jo podprli tudi Audi, BMW, Merce- des, Ford, General Motors, Porsche in Volkswagen) z dvema dodatnima priklopoma, ki omogoča tudi trifazno polnjenje ter hitro polnjenje z eno- smernim tokom z močjo do 100 kilovatov, kar zadostuje, da se povprečen električni avtomobil napolni v 15 minutah.
Standard Mennenkes tega ne omogoča, omogoča le polnjenje z eno- ali trifaznim izmeničnim tokom z močjo do 43,5 kilovata. In ker ni videti, da bi ga kmalu dopolnili, bo verjetno prav ta vtič, za katerega se je odločila evropska komisija, postal zavora pri nadaljnjem razvoju in širjenju električnih avtomobilov. Očitno je nemški lobi (ja, Mennenkes je nemški proizvajalec) močnejši.
Tako bomo, kot je videti, pristali v položaju, da bomo imeli standardiziran priklop, ki ne omogoča hitrega polnjenja, ki zahteva, da je polnilnik vgrajen v vozilo, in ki pri kupu električnih avtomobilov zahteva dodatne kable. Očitno so evrobirokrati ponovno brcnili v temo ...
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del