Dušan Lukič: Kolateralna škoda

14. 6. 2014
Deli
Dušan Lukič: Kolateralna škoda

Avtomobili niso le vse bolj polni elektronskih sistemov, ki pomagajo in ščitijo voznika, vedno bolj so podobni tudi našim pametnim mobilnikom.

Na strani 52 pišemo o novostih na področju povezovanja avtomobilskih komunikacijsko-zabavnih sistemov s pametnimi mobilniki in o velikih premikih, ki se dogajajo. V ospredju so, prav nič presenetljivo, Apple, Google in Microsoft, videti pa je, da bo žrtev (spet) BlackBerry. In prav nič nepričakovano je prvi veliki korak naredil Apple, ko je predstavil serijsko različico sistema CarPlay (več o njem v omenjenem članku).

S to potezo Appla in (in potezami preostale dvojice) se je vojna med tovrstnimi sistemi, ki je bila do zdaj omejena na obljube in debate na spletu, preselila v realnost: Apple si je ne le zagotovil dostop do milijonov kupcev avtomobilov, temveč je s tem, ko se mu je uspelo dogovoriti s tako velikim številom proizvajalcev, močno pritisnil tudi na preostale. Si lahko predstavljate, kaj bi storil kupec premijskega vozila, ko bi ugotovil, da povezavo z njegovim iPhonom omogočata dve znamki, tretja, ki si jo najbolj želi, pa ne? Zamenjal iPhone za mobilnik, združljiv s tretjo znamko? Prav gotovo ne.

Dejstvo, da prihajajoče generacije kupcev svoje življenje organizirajo okoli svoje mobilne naprave, tako proizvajalce avtomobilov kot proizvajalce tovrstnih sistemov (in pametnih mobilnikov oziroma operacijskih sistemov zanje) hkrati sili v sodelovanje, pa če je to popolno ali ne. Vprašanje je le, koliko bodo 'avtomobilisti' pokleknili pred 'telefonisti'. Bo mogoče avtomobil, prilagojen enemu sistemu, ob nakupu drugega mobilnika reprogramirati za uporabo drugega? Zastonj ali za krepko doplačilo (recimo večje, kot je vrednost novega mobilnika)? Ali pa bo povezava univerzalna (kar težko verjamem)? Če proizvajalci avtomobilov tu ne bodo previdni, lahko postanejo kolateralna škoda dvoboja Apple-Google.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol