Dušan Lukič: Pametni telefoni, pametni avtomobili

14. 6. 2013
Deli
Dušan Lukič

Nekaj številk Avto magazina nazaj sem že pisal o avtomobili in pametnih telefonih.

Na hitro, za obnovo: pisal sem o tem, da se proizvajalci povezovanja pametnih mobilnikov z avtomobilom lotevajo na tri načine. Pri prvem so si od pametnih mobilnikov sposodili le uporabniško izkušnjo in (delno) zasnovo, pri drugem so prav uporabnikov mobilnik uporabili za element, s katerim upravljamo skoraj vse funkcije avtomobila, pri tretjem so nekje vmes – operacijski sistem, ki poganja večpredstavnostni sistem avtomobila, je soroden mobilnikovemu (na primer Android), enaka je tudi možnost namestitev dodatnih aplikacij, sistem pa se zna (bolj ali manj) povezati z uporabnikovim telefonom.

A razen v srednjem primeru proizvajalci pričakujejo, da bodo uporabniki tisti, ki se bodo prilagodili sistemu, ki so ga izbrali, in ne obratno. In tukaj zelo verjetno delajo napako.

Raziskava podjetja CGS Advisors v ZDA je namreč pokazala, da uporabniki pričakujejo, da se bo avtomobil prilagodil že obstoječemu ekosistemu osebnih naprav (pametni telefoni, tablice, storitve v oblaku in podobno), in ne obratno.

In to je ugotovitev, nad katero se bo moral marsikateri proizvajalec avtomobilov resno zamisliti. Poleg tega bodo proizvajalci morali začeti o avtomobilu resno razmišljati kot le o eni od elektronskih naprav uporabnika.

Ta si namreč glede na rezultate raziskave želi, da bi lahko vse svoje osebne nastavitve prenašal med napravami, da bi bila uporabniška izkušnja enaka (če proizvajalci menijo, da se bodo uporabniki iOS-a pripravljeni navaditi na Android in obratno, se motijo), da bi se programska oprema avtomobila posodabljala samodejno prek spleta (kot pri telefonih) tako, da bi avtomobil vedno imel najnovejšo različico, da bi bila povezava navigacijskih aplikacij na telefonu in v avtomobilu neopazna in, navsezadnje, da bi imeli vedno na voljo podatke o tem, kaj se dogaja z avtomobilom. Ja, ta bo na koncu le še ena aplikacija v našem digitalnem življenju.

Vprašanje je le, kdaj bodo to doumeli proizvajalci avtomobilov ...

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol