Dušan Lukič: Pravljičar

22. 3. 2014
Deli
Dušan Lukič: Pravljičar

Minister za infrastrukturo in prostor očitno rad bere pravljice. Še več, očitno jih rad tudi piše.

Drugače si njegovih izjav o prihodnosti električnega avtomobila v Sloveniji ne morem razlagati. Recimo tista smešnica o električnem avtomobilu kot drugem avtomobilu vsake slovenske družine. Očitno minister ne ve, koliko takšni avtomobili stanejo. Drugi avtomobil slovenske družine navadno ni vreden več kot nekje med petimi in desetimi tisočaki. Recimo deset, kot stane novi Clio. Mar minister res misli, da se da za ta denar kupiti električni avtomobil? Ali pa v teh časih, ko državi denarja zmanjkuje na vseh straneh, razmišlja o subvencijah, ki bi bile dovolj velike, da bi na primer Renault Zoe (ki je po velikosti, ne pa tudi uporabnosti, primerljiv s Cliom) stal 10 tisočakov? Subvencije bi moralo biti za 10 tisočakov na avtomobil (Zoe v sosednji Avstriji stane okoli 20 tisočakov), ne pa uboge tri ali štiri tisočake kot do zdaj. In v fondu za subvencije bi moralo biti letno okoli pol milijarde evrov, da bi kolikor toliko hitro zamenjali floto sedanjih drugih avtomobilov v družini za električne. Smešno? Ne, prej žalostno.

Da o izjavah, kot so, da se elektrika ob taki množici električnih avtomobilov ne bi podražila (seveda bi se, država bi jo morala krepko bolj obdavčiti, da bi nadomestila izpad trošarin od klasičnih goriv in stroške s subvencijami) pa da je treba število polnilnic prilagoditi številu električnih avtomobilov (mora jih biti toliko, da je cestno omrežje primerno pokrito, ne glede na število električnih vozil) in še in še, niti ne govorimo. In nekoč se mu je vmes izmuznilo celo to, da bi z električnimi avtomobili reševali nesmiselno investicijo v TEŠ6. No ja, takšna izjava vsaj pove, kam pes taco moli. Morda niti ne gre za pravljice, ampak 'le' za metanje denarja skozi okno in upravičevanje takega početja z novim metanjem denarja skozi okno.

In da ne bo pomote: nisem proti električnim avtomobilom, prav nasprotno. A na stvari je treba gledati realno: vsak si ne more privoščiti Tesle po polni ceni za prvi avtomobil, 20 tisočakov je za drugi avtomobil v družini preveč in cena električarjev še dolgo ne bo padla na raven, da (velikih) subvencij za množično prodajo pri nas ne bi potrebovali.

Pri sosedih do 10 tisoč evrov subvencij!

In medtem, ko pri nas ministri sanjajo, se na sosednjem hrvaškem stvari vsaj deloma premikajo v prvo smer. Jasno je seveda, da tudi oni nimajo dovolj denarja, da bi zamenjali vse druge družinske avtomobile z električnimi (ampak tega tam ministri niti ne napovedujejo), se pa vsaj resno trudijo, da bi jih bilo čim več. To so dokazali tudi z razpisom za subvencije za nakup električnih in hibridnih vozil, ki so ga objavili tik po zaključku redakcije tiskane izdaje Avto Magazina. V njem so namreč predvidene subvencije, ki lahko resnično omogočijo nakup električnih vozil tudi tistim, ki si ne morejo privoščiti plačevati toliko več, kot ta hip električni avtomobili stanejo. Subvencija za nakup električnega avtomobila je namreč kar 70 tisoč hrvaških kun oziroma približno 9.100 evrov, to pa je praktično že številka, ki sem jo zapisal zgoraj, v uvodniku. Subvencija za priključne hibride je 6.500, za navadne hibride pa slabe štiri tisočake evrov. Da bi se kaj takega zgodilo pri nas, niti ne sanjajte, kljub ministrskim pravljicam!