Dušan Lukič: Sedem dolgih let

26. 7. 2014
Deli
Dušan Lukič: Sedem dolgih let

Sedanje generacije kupcev avtomobilov – razen morda tistih najbolj svežih – smo nekako vajene tempa razvoja v avtomobilski industriji.

Domala vsakdo ob nakupu malce pobrska po spominu (ali vpraša kakega poznavalca, recimo bralca Avto magazina), koliko čase so modeli, o katerih razmišlja, že na trgu. Kar nekako navadili smo se, da prenove prihajajo enkrat, največ dvakrat v življenjski dobi modela, ki po navadi traja okoli sedem let (z izjemami, seveda).

Za generacije kupcev, ki odraščajo ob sodobnih računalnikih, tablicah in mobilnikih, je tak tempo izjemno počasen. Večina proizvajalcev tovrstnih naprav, ki vedno bolj postajajo središče našega življenja (še zlasti mobilniki), posodobitve, osvežene modele in novosti predstavi vsakih nekaj mesecev ali vsako leto, ne vsakih nekaj let. Ko se pojavi nova tehnologija, jih ima naslednja generacija naprav. Pa še to največ eno leto. Kar poglejte, koliko telefonov sta na trg poslala Samsung in Apple v zadnjih nekaj letih.

In generacija, ki je vajena tega, bo seveda težko razumela, da se avtomobila ne da posodobiti ali da v novem avtomobilu, ki bi ga njeni pripadniki sicer kupili, ni na voljo tehnologija, ki je v uporabi že nekaj mesecev ali let.

In z leti, ko bo takšnih kupcev vedno več, se bodo morali odzvati tudi proizvajalci. Zgradba avtomobilov bo morala postati dovolj modularna (predvsem pri elektronskih sklopih), da jo bo mogoče posodobiti iz enega v drugo modelsko leto, ne le takrat, ko se bo zamenjala platforma.

Nekaj takega je pred kratkim napovedal Volkswagnov šef Martin Winterkorn, potem ko je sestavil skupno VW-jevih strokovnjakov, ki se bo ukvarjala prav s tem izzivom.

A seveda vse le ni tako preprosto: vsi ti mobilniki in računalniki imajo (tako kot avtomobil) tudi programsko opremo, ki teče v njih in ki se (tudi zaradi dodajanja vedno novih funkcij) nenehno spreminja. In v njej so nenehno napake, ki jih proizvajalci sproti odpravljajo s popravki. Toda: ali si predstavljate, da bi kateri od elektronskih sistemov (recimo radarski tempomat) pač deloval narobe, dokler čez nekaj tednov ne bi prišel popravek? Si upamo voznikom prepustiti posodabljanje programske opreme vsakih nekaj tednov ali bodo neprestano 'gostje' servisov? Morda pa sedem let le ni tako napačna številka ...