Dušan Lukič: Po predpisih

Zadnje čase se veliko piše o policijskih meritvah varnostne razdalje – natančneje o tem, da te pravno niso veljavne.

3. 5. 2014

Seveda je nekaj jasno: skoraj nemogoče je, da bi laserski merilnik LTI TruCam 20/20, ki ga Policija uporablja za merjenje varnostne razdalje, to meril narobe. Navsezadnje je certificiran za merjenje hitrosti, to pa meri s pomočjo meritve razdalje in časa. In če zna pravilno izmeriti razdaljo in čas do enega avtomobila, ju zna tudi do dveh. A to, da zdrava kmečka logika pove, da so meritve seveda pravilne, je povsem nepomembno. Zdrava kmečka logika bi morala Policiji povedati tudi, da so prav oni tisti, ki bi morali biti za zgled pri spoštovanju pravnih norm. Prav oni bi morali biti tisti, ki bi se predpisov, ki urejajo njihovo delo, držati do zadnje pike. In to velja tudi za opremo, ki jo uporabljajo.

Žalostno je namreč gledati predstavnike Policije, kako zagovarjajo merjenje varnostne razdalje z merilnikom, ki za to uradno ni certificiran. V certifikatu Urada za meroslovje je namreč jasno zapisano, da je merilnik namenjen »za merjenje hitrosti prihajajočih ali odhajajočih vozil na enem ali več voznih pasovih«. Poleg tega certifikat določa, da ima naslednje dovoljene funkcije:

»- merjenje hitrosti in oddaljenosti prihajajočih vozil in

- merjenje hitrosti in oddaljenosti odhajajočih vozil.«

V certifikatu ni nikjer omenjeno merjenje varnostne razdalje. Še več: v njem je celo jasno zapisano, da naprava »nima dodatne opreme ali funkcije, ki ni predmet odobritve.« To pa pomeni, da je bila programska oprema (verzija le-te je v certifikatu jasno zapisana in velja le zanjo) po postopku certificiranja spremenjena (merjenje varnostne razdalje je namreč doplačilna funkcija, ki v osnovno programsko opremo ni vključena), kar pod vprašaj postavlja tudi meritve hitrosti, opravljene s tem merilnikom, saj ta ni enak merilniku, za katerega je bil izdan certifikat. Tudi ves opis delovanja programske opreme v certifikatu namreč daje jasno vedeti, da je ta (takšna, kot je certificirana) namenjena le merjenju hitrosti. In ničemur drugemu.

Prav zanimivo bo, ko bo prvi izmed kaznovanih na podlagi meritev s tem merilnikom stvari prignal do sodišča – ne le kdo izmed tistih, ki so dobili kazen zaradi premajhne varnostne razdalje, temveč tudi kdo izmed tistih, ki so bili kaznovani zaradi prekoračitve omejitve hitrosti ...

P. S.: Po drugi strani pa: precej je bilo zapisanega tudi o tem, da tega merilnika ne bi smeli uporabljati pri meritvah z nadvozov, zaradi prevelikega kota meritve in kosinusnega pojava – pa čeprav v certifikatu izrecno piše, da omejitev pri kotu meritve ni. Pa kaj, ko predstavniki Policije tega dela certifikata ne znajo preprosto citirati ...