Dušan Lukič: Skupno delo

19. 4. 2014
Deli
Dušan Lukič: Skupno delo

Dobra dva tedna pred izidom te revije sem močno podaljšan konec tedna preživel v okolici Rima.

Tam je namreč Bridgestonov razvojni in testni center za Evropo in tam so kolegi iz Auto Motor und Sporta (AMS) na kup zbrali novinca v razredu majhnih premijskih križancev, Mercedesa GLA, in tri tekmece. Za primerjalni test seveda.

In tam smo se zbrali uredniki 15 izdaj, ki spadajo pod okrilje ali sodelujejo s skupino Motorpresse, ki izdaja AMS. Vsaka redakcija posebej bi sicer lahko zbrala četverico za primerjalni test, a seveda ne tako zgodaj, kot je to uspelo nemškim kolegom.

In tako je več kot ducat urednikov avtomobile pregledalo do obisti, na poligonu in po navadnih cestah smo za volanom presedeli cele dneve, jih pognali med stožce ter seveda natančno pomerili in premerili.

So rezultati torej v vseh revijah enaki? Seveda ne. Različni trgi na avtomobile gledajo različno, imamo različne načine ocenjevanja in navsezadnje tudi cene niso v vseh državah enake.

In zato je bilo zanimivo s kolegi uredniki pokramljati o tem, kako vidijo posamezne avtomobile. Ko govorimo o tehniki in legi na cesti, so bili odgovori skoraj enaki, ko govorimo o kompromisu med udobjem in športnostjo, o materialih, o tem, koliko pomeni udobje, in podobnih bolj kot ne subjektivnih ocenah, pa so bila razhajanja precejšnja. Medtem ko v Evropi damo več na športnost avtomobila, je za na primer Kitajsko ali Brazilijo bolj kot ne pomembno le udobje, tako podvozja kot zvočno. Kaj je kakovosten material? V Evropi in v Braziliji je pogled na to povsem drugačen. In sredi takšne debate postane jasno, da je 'globalni avtomobil', kakršnega se občasno lotijo pri kakšni znamki, poskus, vnaprej obsojen na propad. Ali bo nekje predrag ali drugod preveč cenen, recimo. Še znotraj Evrope so razlike velike, kaj šele ko primerjamo avtomobilske trge na različnih celinah ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja