Dušan Lukič: Smart...avto?

10. 1. 2013
Deli
Dušan Lukič

Pametni telefoni in tablični računalniki seveda že dolgo niso redkost. Še zlasti ne med mlajšo generacijo.

In njihovi uporabniki so dokaj hitro navadijo upravljanja, to je za mlajšo generacijo, ki je ni strah sodobne tehnologije (pa seveda tudi za veliko ljudi, ki ne spadajo ravno v to kategorijo), nekaj samoumevnega. Potegi s prstom po zaslonu, dvo- ali večprstne geste za upravljanje in podobno so res preprosti. Povečava zemljevida? Prsta na zaslonu razmaknete. Premikanje po seznamu? S prstom ga zapeljete navzgor, navzdol ali vstran.

Zadnja dva tedna sem preživel v našem 'podaljšanotestnem' Golfu. Več o njem bomo pisali v eni od prihodnjih številk revije, tule pa ga omenjam zato, ker ima vgrajeno najsodobnejšo VW-jevo navigacijo in sistem za upravljanje funkcij avtomobila. Po domače: velik, za dotik občutljiv barvni zaslon, ki je sposoben prepoznavati geste prav tako kot pametni telefon, na primer.

Deluje? Deluje. A ne povsem. Listanje radijskih postaj, na primer, s potegom prsta vstran po zaslonu je najbolj naravna in preprosta gesta. Odlično. Slabše je, ko poskusite s telefonskimi številkami: tu je potreben poteg v navpični smeri in vse prevečkrat se zgodi, da namesto pomika seznama pritisnete na kontakt in kličete. Treba se je navaditi, kako potegniti s prstom po zaslonu, da se to ne zgodi. Povečevanje in pomanjševanje zemljevida z dvema prstoma? Gre, a na slabi cesti je lahko ob nenadnih tresljajih malce nenatančno ali preveč sunkovito.

Stvar v osnovi torej deluje, naštete pomanjkljivosti pa so le stvar razmisleka in programskih popravkov.

Naslednji korak je seveda integracija pametnega mobilnika v avtomobilske sisteme. Z njim lahko avtomobil najdemo, odklenemo, tudi zaženemo. Namestimo ga lahko v nosilec in kar prek njega upravljamo funkcije vozila. S tem proizvajalec prihrani recimo strošek za ločen zaslon v vozilu. In v teoriji vse skupaj deluje. Kaj pa v praksi? Bojim se, da bo do zanesljive uporabe takega sistema minilo še zelo veliko časa. Težave s povezljivostjo, od kupa različnih vtičev pa do nezanesljivega delovanja (vendarle gre za računalnike) brezžične povezljivosti, so ta hip (in bodo še nekaj časa, predvsem zato, ker se proizvajalci standardov ne držijo natančno) še hude. Saj si ne želite, da avtomobil ne bi vžgal le zato, ker se je na vašem mobilniku zmešalo vmesniku bluetooth, kajne?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja