Dušan Lukič: Zgrabi ga!

23. 8. 2014
Deli
Dušan Lukič: Zgrabi ga!

Ali pa tudi ne ... Zadnji posnetki policijskega pregona motorista so dokaz, da to veliko tveganje ni vedno upravičeno.

Loviti ali ne, to je seveda vprašanje, s katerim se prej ali slej sreča vsak prometni policist (seveda pa na to vprašanje niso imuni niti njihovi splošni kolegi). Argumentov za lov je seveda precej, od dejstva, da se na tablico, nameščeno na avtu ali motorju, ne morejo zanašati (lahko je ukradena, ponarejena ali pa je ukraden celo vozilo), do tega, da opuščanje lova spodbuja bežanje pred policisti. Po drugi strani je treba pretehtati, koliko bo lov ogrozil druge udeležence v prometu oziroma koliko se bo njihova

ogroženost zaradi pregona povečala. Jasno je namreč, da lov z 200 kilometri na uro ni niti približno toliko nevaren kot lov s 150 kilometri na uro v naselju. A bolj kot s tem, da bi morali policistom v pomoč določiti natančen seznam meril, po katerih se odločajo za ali proti lovu (in od njih zahtevali, da po vsakem pregonu natančno opišejo, kako so presodili katerega od njih, ter nepravilne odločitve tudi primerno sankcionirali), in tega, da bi moral biti pregon dovoljen le policijskim vozilom, opremljenim s kamero, bi se morali njihovi šefi, še posebno zakonodajalci, pozabavati predvsem s tistimi, ki bežijo.

Dejstvo je namreč, da je takšen nevarni beg pred policisti premalo sankcioniran. Rešitev je preprosta (verjamem pa, da bo kak pravnik hitro našel razlog, zakaj se je ne bi dalo izvesti, namesto načina, kako jo izvesti): poleg osnovne kazni za beg pred policijo (ki mora imeti razpon glede na nevarnost bega in glede na to, ali je voznik potem sam ustavil ali ga je bilo treba ustaviti z uporabo sile ali tehničnih sredstev) je treba policistom dovoliti (in jih naučiti), kako bežečega izločiti iz prometa med vožnjo, predvsem pa je treba v zakon zapisati, da je bežeči soodgovoren za vse dogodke, ki se zgodijo med lovom – tudi za (na primer) nesrečo, v katero je vpleteno policijsko vozilo, ki ga zasleduje ali ki posreduje pri pregonu. Torej: če med pregonom pride do nesreče, v kateri je udeleženo policijsko vozilo, mora biti bežeči kaznovan toliko kot policist, ki je vozil vozilo. Tako bi po eni strani voznike odvračali od bega (neposredno ali posredno), po drugi pa zagotovili, da policisti ne bi lovili takrat, ko je položaj prenevaren in ko je verjetnost, da bo lov uspešen, premajhna.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja