Dvojna merila

Dvojna merila niso posebej lepa reč. Ampak če nekje neki človek lahko vstopi skozi neka vrata, drugi pa ne, morda to niti ni ne vem kako boleče. Če pa gre za promet, pa boli.

9. 6. 2008

Zloglasni novi kaznovalni zakon še ni bil v veljavi deset dni; večji del policije se je še vedno ukvarjal z dokazovanjem, kako zakon resno misli in kako bodo z njim dosegli, kar so si zadali, ko se je okrog Gospodarskega razstavišča v Ljubljani že 'dogajalo'. Samo deset minut je bilo potrebnih, da si je človek ustvaril predstavo: da ravnokar omenjeni ukrepi veljajo za pretežni del državljanov (oziroma voznikov), ne pa za vse.

Reli je za ljubitelja avtomobilizma vedno čudovit dogodek. Tudi v Sloveniji, čeprav se prah zaradi spora med dvema zvezama še vedno ni čisto polegel in čeprav je slika slovenske reli scene bolj bedna kot ne. Ko je na kupu 50 ali več dirkalnih avtomobilov, pa čeprav je med njimi tri četrt nekih razmeroma poceni in globalno gledano nezanimivih izdelkov, se ljubitelju avtomobilizma zagotovo naježijo dlake – saj v nasprotnem primeru ni pravi ljubitelj avtomobilizma.

Še stari Zastavin Jugo je, če je malo polepljen, na trdo vzmeten (kar ni težko opaziti po nekaj metrih njegovega gibanja na cesti), slabo zvočno zadušen in po možnosti še s kakimi 'vojnimi' praskami, zanimiv. Kako lepo je slišati petje ravnih zobnikov menjalnika! Kako lepo je poslušati kratka (a hitra) pospeševanja in takoj za njimi hitra pretikanja v višjo prestavo, tudi če se motor zavrti le do tretjine vrtljajev!

Človeka vsakič znova prime, da bi si kupil kak 'vstopni' model in dirkal.

Ampak poglejmo tole z druge strani. Če pride državljan z avtomobilom, ki je (nedovoljeno in/ali nehomologirano) predelan tako, da je preglasen, na tehnični pregled, tega ne opravi. Če se pelje državljan po Dunajski cesti v Ljubljani in zavije na Linhartovo z večjo hitrostjo od dovoljene, ga (po možnosti) ustavi policija in ga (vemo kako visoko) kaznuje.

Če je torej avtomobil državljana preglasen za v promet in če je državljan prehiter in s tem 'nevaren' ter resen kandidat za dvig mrtvih v prometnih nesrečah – zakaj potem ni enako z državljanom, ki vozni (registriran! ) dirkalni avtomobil?

Da se razumemo: z vsemi rokami glasujem za, ko gre za dirkanje z avtomobili. Ampak ko gre za kaznovalno politiko, ki že ob razmeroma majhnih hitrostnih prekrških ogrozi eksistenco državljana, ni več šale. Vsi ali pa nobeden. In da bo slika še posebej zanimiva: v času, ko se je nekaj deset dirkalnikov takole glasno in hitro vozilo okrog Gospodarskega razstavišča, je prav tam, seveda na nedovoljenem mestu, stala policijska Škoda z dvema možema postave, ki sta nonšalantno kramljala z dvema dirkačema.

Kaj na to porečejo šef bežigrajske policije, šef celotne policije, notranji minister in seveda – ubogi narod naš?

Vinko Kernc