Dušan Lukič: Elektrika je kul

Tudi v dirkanju, tako je vsaj videti po koncu prve sezone formule E. Toliko zvezdnikov, kot smo jih lahko videli ob dirkalnikih, komajda zmore tudi F1.

10. 7. 2015

Ne le ob dirkalnikih, nekateri so tudi lastniki in solastniki moštev. Dirke se seveda dogajajo v mestih, gledalcev je veliko, električna tehnologija pa je vedno bolj 'in'. Na papirju je bilo na začetku videti, da dirkanje ne bo posebno zanimivo: dobra aerodinamika, razmeroma majhna moč motorja in popolnoma enaki dirkalniki so bili, vsaj teoretično, recept za dirke brez veliko prehitevanja. A se je hitro izkazalo, da ni tako. Četica dirkačev, med katerimi so bili tudi zvezdniki formule 1, svetovnega vztrajnostnega prvenstva FIA WEC in nižjih formul, je poskrbela za pravi triler. Razplet sezone je znan: Sebastien Buemi je imel pred zadnjo dirko odlično možnost, da prehiti Nelsona Piqueta jr., a mu to zaradi enega samega vrtenja na stezi ni uspelo. Razlika na koncu po 11 dirkah je bila eno samo točko.

In če so bili letos dirkalniki popolnoma enaki, prihodnje leto ne bo več tako. Prvi korak je sprostitev pravil pri pogonski tehniki. Moštva bodo lahko sama naredila pogonske sklope – motorje, generatorje, krmilno elektroniko, hlajenje in menjalnik. Baterije bodo to sezono še ostale enake za vse, enako velja za sam dirkalnik. Tista moštva, ki bodo želela, bodo lahko uporabljala letošnjo tehniko, tisti, ki bodo razvijali svoje rešitve, jih bodo morali prodati tudi drugim moštvom po vnaprej določeni in od organizatorja omejeni ceni. Odlična ideja.

Lahko sprostitev pravil prinese premoč le enega od moštev (kot v F1) in zato dolgočasne dirke? »Počasno, nadzorovano sproščanje pravil bo omejilo stroške in razlike med moštvi, hkrati pa bo omogočilo razvoj in inovacije, ki so zelo pomembne tudi za razvoj serijskih cestnih električnih avtomobilov,« je tu jasen predsednik mednarodne avtomobilistične zveze FIA Jean Todt. Morda res, a FIA je že dolgo znana po tem, da zavozi vsako tekmovanje. Upajmo, da ne bo tako tudi pri formuli E.