Če ste dirkač, potem veste! Če niste dirkač, pa boste šele izvedeli. O panogah avtomobilskega športa, namreč.
S to kolumno, v kateri želim ne le našteti panoge, temveč podati še svoje osebno videnje teh, bom brez dvoma izzval kar nekaj nestrinjanja v strokovni javnosti (že slišim Luckyja in Aljošo, kako godrnjata).
Kakorkoli že, v osnovi je avtomobilski šport razdeljen na hitrostni avtomobilizem in reli. V hitrostni avtomobilizem sodijo krožne in gorske dirke, samostojne panoge pa so še avtokros in relikros (v Sloveniji paralelni relikros). Tudi v tujini poznajo nekaj ‘podpanog’, kot je recimo avstrijski bergrally (gre za krajše, drugoligaške gorske dirke).
V zadnjih letih se za status enakopravnih panog borita tudi avtoslalom in drifting.
Po mojem globokem prepričanju je hitrostni avtomobilizem kraljevska panoga. Krožne dirke ponujajo najbolj kontrolirano in varno obliko dirkanja, ki omogoča nenehni razvoj dirkalne tehnologije in obenem temelji na vlogi voznika. Ta je na krožnih dirkah soočen ne le z izzivom obvladovanja dirkalnika in proge, temveč tudi z neposrednim bojem s tekmeci. Gorske dirke, ki so nedvomno najbolj adrenalinska oblika avtomobilskega dirkanja, zadnjega sicer ne ponujajo, zato pa še bolj subjektivizirajo dosežke: vozniško znanje, natančnost in celo pogum pogosto odtehtajo zaostanek v tehniki. Zadnje velja tudi za reli, vseeno pa gre za panogo, v kateri imajo zunanji faktorji (nepredvidljive ceste, vremenske razmere, dolžina hitrostnih preizkušenj, moštvena logistika, taktika itd.), vsaj jaz tako menim, prevelik vpliv na dosežke.
No, med resno dirkanje štejem še zelo zanimiv in atraktiven avtokros, medtem ko ima paralelni relikros za zdaj tudi zaradi objektivnih razlogov (samo ena proga v Sloveniji) le pogojne možnosti, da se uveljavi kot enakopravna panoga avtomobilskega športa. Teh možnosti pa nimata drifting in avtoslalom, ki ne sodita v kategorijo resnega avtošporta in ju lahko uvrstim le med bencinske zabave za množice.
Če še niste dojeli, zakaj sem se tokrat razpisal o panogah, vam bom povedal: po dolgih štirih letih se gotovo vračam na krožne dirke! In tega se neznansko veselim! Za zdaj pa naj razkrijem le še to: dirkalnik (normalno! ) ne bo imel strehe, prvi nastop pa bo predvidoma 20. aprila na Nürburgringu.
Zato boste lahko še veliko prebirali o krožnih dirkah. In izvedli boste, da so mi ljube vsaj toliko kot gorske.
Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere