Prvi stik med človekom in avtomobilom je oblika. »Oblika mora biti že na prvi pogled zanimiva, da avto takoj opazimo,« pravi David Durand, direktor oblikovanja pri Dacii. Vprašanje je tudi, ali je v pristopu k avtomobilom te znamke kakšna razlika v primerjavi z drugimi, lahko tudi precej dražjimi avtomobili.
Durand razloži, da se morajo pri Dacii, tako kot drugod, ozirati na veliko omejitev. Osnova je seveda, da oblikovni pristop upošteva ceno. »Seveda se potrudiš, da narediš čim več glede na cilje. Tudi to pomembno vpliva na ugled znamke!« Lahko pri Dacii prav tako govorimo o posebni družinski liniji oblike? David Durand pravi, da je skupno izhodišče zelo preprosto opredeljeno, prvi cilj je zagotoviti robustnost, čvrstost, trdnost. Drugo, kar mora izražati oblika, je zanesljivost. V nasprotju z nemškim ali latinskim oblikovalskim pristopom, zadnji je značilen za Renault, poskušajo biti precizni, obdržati le najmanjše mogoče število značilnih linij, saj s preveč linijami izgubiš izraznost. »Tudi s preprostimi rešitvami lahko dosežeš tisto, kar vzbuja pri obliki občutek dobre kakovosti,« pristavi Durand.
Temeljito so se lotili še izbire materialov in izdelave notranjosti. Durand razloži, da so poskušali najti preproste rešitve, ki pripomorejo k dobremu videzu. Če na primer pogledamo armaturno ploščo, se zdi, kot da je iz enega kosa, vendar je Dusterjevim oblikovalcem uspelo, da je v resnici sestavljena iz treh delov. Tako so dosegli, da kakšna morebitna malenkostna površnost pri končni izdelavi ni vidna. Pravzaprav so povsod na avtomobilu dosegli boljši vtis o kakovosti izdelave. Četudi druge znamke uporabljajo podoben pristop, so pri Dacii s primerno izvedbo poskrbeli še za vključitev varnostne vreče v celotno obliko. Podoben je primer izvedbe prezračevalnih šob. Njihovi pokrovi imajo lep videz, kar so dosegli z oblikovalskim poenostavljanjem. Sestavljeni so iz le dveh kosov, tako so pocenili stroške za izdelavo in vgradnjo, vendar je videz vseeno odličen.
Avtomobili, ki jih v Zahodni Evropi poznamo pod Dacijinim zaščitnim znakom, pridejo ponekod na trg z Renaultovimi. David Durand pravi, da zadeva ni problematična. Približno milijon primerkov na leto gre h kupcem z zaščitno znamko Dacia, prav toliko avtomobilov nosi Renaultov znak, vendar ti potujejo na druge trge, v Rusijo, Indijo, Južno Ameriko, tam so pričakovanja drugačna. Tudi pri novih modelih bo pristop enak. Duster ostaja takšen, kot ga pričakujejo kupci. Pri Dacii so ugotovili, da je oblika zanje pomembna – čeprav so na njem vsi deli oblikovani na novo, je še vedno že na prvi pogled videti kot Duster.
Tomaž Porekar