Uspešnost tiskanega medija se meri po nakladi, prodanih izvodih in dosegu bralcev. Ampak to so številke, ki obveščajo o branosti (v našem primeru) 84 strani obsežne revije, v kateri je, z uvodnikom, novicami in športnimi vestmi vred, 85 člankov (ja, preštel sem) pa še kazalo, cenik, napovednik, oglasi.
Približno vemo, da se bodo določene revije prodajale bolje zaradi ekskluzivnih testov ali zanimivih prilog, ne vemo pa natančno, na katerih straneh se bralci največ zadržujejo in katere le na hitro prelistajo. Prav to pa omogoča internet.
V ozadju se vsi vaši kliki pridno beležijo na različnih strežnikih (in ne, tega ne počnemo le mi, statistike merijo razne oglaševalske zbornice, najdi.si, Google, pa verjetno tudi kakšni (tajni) državni aparati). Skratka – vemo, kaj vas zanima. In če vržete oko na tabelo desetih najbolj gledanih vsebin naše motoristične spletne strani, boste to izvedeli tudi vi.
Prvo mesto – napoved 'fristajl' motokros šova sredi Maribora. Seveda, dogodek bo (je bil) zanimiv, pri nas prvič v taki razsežnosti in na tako ekskluzivni lokaciji, zato je logično, da (mlade) obiskovalce to zanima in da vest razširijo še med prijatelje s kopiranjem in lepljenjem povezave prek elektronske pošte, MSN-ja in Facebooka. In se pritiska desni miškini gumb.
Zdaj pa malo pozornosti, prosim – koliko časa nam je (v tem primeru meni osebno) vzelo, da smo objavili najbolj brano novico v letu Gospodovem 2009? Fotografija iz arhiva, za tisoč znakov besedila, kopiranje Youtube kode v spletni urejevalnik – in to je to. Recimo, da 15 minut.
Na drugem mestu je videoreportaža s testiranja Yamahe YZF-R1 v Sydneyju. Koliko minut, morda ur, mislite, je zahtevala? Pa odmislimo vožnjo z avtomobilom do Zagreba, let do Londona, nesrečo z avtobusom med vožnjo z letališča Heathrow do letališča Gatwick, potem let do Bangladeša in dalje v Sydney in potem vse še enkrat nazaj (brez avtobusne nesreče, na srečo). Tam spodaj pa cel dan na dirkališču pod 40 stopinjami Celzija žgočim soncem, približno uro in pol posnetega video materiala in potem še za cel delavnik sedenja za računalnikom v domači pisarni: izbira zanimivih posnetkov, prevajanje intervjujev, montaža, usklajevanje z glasbo, izvažanje v ustrezni format in nalaganje na splet. Težko 'usekam' točno številko, a lahko si predstavljate, da tak ali podoben prispevek ukrade veliko več časa. Veliko, veliko več.
Bi se nam torej splačalo le prevajati kratke tuje novice in 'linkati' posnetke z Youtuba? Odgovor je preprost – da. Za dokaz bom prav v tem trenutku odprl, evo, odpiram, dve za slovenske razmere izredno dobro obiskani spletni strani. www.24ur.com pravi: V Kopru pitbul ustrahoval poštarja, Gola učiteljica ostala brez službe, Artur in La Toya zakuhala zaroko leta in Foto: Vroče hlačke silikonske mačke. Aja, pa Kahl Ehjavec bo letel.
Pa še www.izklop.com: Ultimativni ležeči policaji, Punca, ki zabije koš, Erotični pripomočki, Bistroumni odgovori Miss Universe, Audi R8 nasadil obcestno ograjo in v tem stilu do 1.664. strani. To se pač bere in klika v deželi naši. Štala.
Brez ekonomskih raziskav trga lahko hitro ugotovite, da bi se nam namesto primerjalnega testa dvo- in štiritaktnega hard enduro stroja bolj splačalo objaviti, da so v Chicagu posilili in ustrelili motorista, ter posneti video, kako se Damjan Murko z R6 pri 200 km/h zaleti v steno. Hej, to bi se klikalo, to bi bogateli!
Matevž Hribar
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere