Spet zgodba o jari kači, bi lahko rekli. Približno dve leti se vlečejo predlogi in priprave nove davčne zakonodaje, do februarja je bilo mogoče oddati predloge na vladne predloge, saj naj bi nov način obračunavanja davka na motorna vozila začel veljati 1. januarja. Sicer se lahko zgodi, da se bodo novi avtomobili – in to vsi – precej podražili.
Takrat bo namreč po evropski zakonodaji edina merodajna vrednost le meritev po novem WLTP-standardu, ki je precej bliže realni porabi in s tem tudi precej bliže realnim izpustom CO2 – ki tvorijo podlago za izračunavanje, podobno kot v kakšnih 20 državah v EU. Takole preko palca, med 20 in 25 odstotkov (raje še malce več) so nove izračunane številke porabe višje od tistih po standardu NEDC iz sedemdesetih let. Zato se državi mudi …
Seveda so izhodišča nove davčne zakonodaje na tem področju zelo prijazna, logična in smiselna, saj govori o davčno spodbudni politiki, ki bo nakupe postopno usmerjala v ekološko bolj prijazna vozila, hkrati pa naj bi bila sprememba davčno nevtralna. Z mnogo poenostavitvami – morda celo z ukinitvijo DMV (in neko letno dajatvijo). Zagotovo je pozitivno, da se ukinja absurdno visok davek na luksuz, ki je vodil do pojava bega registracij v tujino, s čimer je država spodbujala tudi druge davčne prestopke.
Ob tem pa so prihodke izgubili tudi pri cestnini pa zavarovalniških poslih, finančnih institucijah … multiplikativni učinek, torej. Pozitivne so seveda tudi obljubljene poenostavitve postopkov, hitrost napovedi, vezave višine davka na izpust in moč (no, to niti ne), ne več na ceno …
Seveda pa, namesto da bi razlika med teoretičnim in pobranim denarjem predstavljala tisti plus, zdaj država računa na kar 15 dodatnih milijonov – kar seveda ni več niti blizu davčno nevtralni spremembi. In ja – avtomobili se bodo podražili, ampak natančnih izračunov še nihče ne daje. Kar navadite se – avtomobilska industrija in vozniki so pač še kako prikladne 'molzne krave'.
V tej številki pa vam raje ponujamo kup koristnih nasvetov pred prihajajočim administrativnim in dejanskim zimskim obdobjem, ki vam lahko kvečjemu prihranijo kak evro. In nekaj potratenega časa. Ob vseh drugih novostih in zanimivostih iz sveta avtomobilizma, kjer se vsi spet vse bolj in bolj zapirajo v svoj mehurček. Do in od koder vodi le digitalna pot. In to nas bo čez čas še bolj skrbelo kot nova davčna zakonodaja. Pa ostanite zdravi …
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere