Dobrodošli nazaj. Poletja je torej konec in to nikomur ni čisto zares všeč. Ampak tako pač je. Po počitniškem mrtvilu se gospodarstvo in poslovni svet spet zaganjata. In z njim avtomobilska industrija, ki poletje običajno izkoristi za remonte tovarn in prenovo tehnologije. Letos morda nekaj manj, ker so številne tovarne (nekatere večkrat) vrata zapirale že med letom – zaradi pomanjkanja mikročipov in računalnikov (pa še česa).
Kriza, ki je avtomobilsko industrijo stala milijone nedokončanih vozil (menda naj bi manjkalo okoli 13 milijonov vozil), gre menda počasi le h koncu (seveda za nekatere prej, za druge slej). Obsedno stanje, ki je vladalo pri marsikaterem proizvajalcu in dobavitelju, se umirja. Kot gre razumeti dogajanje, sta obe strani dojeli, kaj je šlo narobe, pri čemer je oziroma bo morala najbolj grenko pilulo kompromisa in nujnih sprememb v izogib podobnim zapletom požreti prav avtomobilska industrija oziroma proizvajalci avtomobilov.
Proizvajalci mikročipov so jim skozi čas pomanjkanja dali jasno vedeti, da se morajo zavedati, da vseh stroškov in tveganj pač ne morejo nositi le »komponentaši« in biti potem prepuščeni na milost in nemilost dobre volje vodstva neke znamke. Sploh v tako zahtevni in dragi veji, kot je proizvodnja mikročipov. Proizvajalci so ugotovili tudi, da bodo morali z dobavitelji teh komponent delati bolj partnersko, tudi s solastniškimi deleži; da bodo morali tudi sami več vlagati, posvetiti več svojega osebja razvoju in nabavi mikročipov, da si bodo morali breme tveganja (bolj enakomerno) porazdeliti.
Zdaj je že videti, da številni proizvajalci načrtujejo in gradijo nove tovarne skupaj z izdelovalci mikročipov, da skupaj razvijajo nove elemente in rešitve ... Kar je seveda več kot nujno tudi v luči strmega povečevanja števila mikročipov v avtomobilih v prihodnjih letih. Po analizi strokovnega portala Automotive News bo vrednost mikročipov v avtomobilih namreč že leta 2026 presegla tisoč dolarjev. Za bolj plastično ponazoritev, kako nujno potrebni so ti mikroprocesorji v avtomobilu – Porsche Taycan ima v sebi okoli 8000 mikročipov. Ta številka pa se bo do konca desetletja podvojila ali celo potrojila! In zato je jasno, da si še ene takšne krize, ki je nastala v glavnem ali tudi zaradi vsesplošne arogance proizvajalcev do dobaviteljev komponent, znana avtomobilska imena preprosto ne morejo (več) privoščiti.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere