Koliko je bilo pravih električnih novosti na letošnjem pariškem avtomobilskem salonu? Dve, Oplova Ampera-e in električni Smarti. In vendarle se je govorilo le o elektromobilnosti.
Očitno je namreč postalo, da se je avtomobilska industrija pri elektrifikaciji svojih produktov dokončno zresnila. Če smo nekoč kot tisto znamko, ki daleč prehiteva vse, izpostavljali Teslo, je danes to Opel (oziroma GM) s svojo Ampero-e. Avto družinske velikosti z realnimi 400 kilometri dosega za znosno ceno – to je tisto, kar zna e-mobilnost dokončno spremeniti iz tehnologije prihodnosti v tehnologijo sedanjosti. Razlog je seveda (tudi) napredek baterijske tehnologije.
Koliko se je spremenilo v zadnjih letih, sta jasno pokazala prenovljeni Zoe z novo baterijo in prihajajoči osveženi e-Golf. Enako velike baterije, a dvakrat večji doseg.
In glede na to, da poteka razvoj baterij čedalje hitreje, te oziroma doseg avta niso več tisto, kar zavira elektromobilnost. Kot čisto na začetku, ko smo imeli le nekaj avtomobilov in nič polnilnih postaj, smo spet tam, ko je treba izboljšati infrastrukturo – ne (le) z gradnjo polnilnih postaj, temveč (predvsem) celotno elektroomrežje. V večini evropskih držav lahko povprečen uporabnik (če sploh ima možnost avto priključiti na domače električno omrežje) v eni noči napolni baterijo toliko, da je dovolj za kakih 100, morda 150 kilometrov. To je sicer več, kot povprečen voznik porabi za dnevne migracije, a veliko manj, kot bodo čez nekaj mesecev ali dve ali tri leta zmogle baterije z enim polnjenjem. In ne verjamem, da se bo električna infrastruktura tako hitro izboljšala. Vlaganja bi bila enostavno prevelika – in to je priložnost za razvoj in preboj vodikove infrastrukture za avtomobile z gorivnimi celicami.