Količki, ki jih je Dars postavil na razcepu Malence, so dvignili kar precej prahu. Predvsem zato, ker je njihova postavitev povzročila hude zastoje.
Pa je bila postavitev res nujna? Pri Darsu so ob postavitvi poudarili, da so količke (tule se bom posvetil le tistim iz smeri predora Golovec na južno ljubljansko obvoznico, saj so se zastoji pojavili le tam) postavili zato, da bi preprečili vožnjo v napačno smer po avtocesti in da bi preprečili, da bi se vozniki na južno obvoznico vključevali neposredno z levega pasu iz smeri Golovca, čez dve polni črti. Ker je to zelo nevarno, so zapisali.
Policijska statistika nesreč tega Darsovega argumenta ne podpira. Lani so na tem odseku policisti obravnavali šest prometnih nesreč, med njimi je bila le ena z uradnim vzrokom 'nepravilna stran/smer vožnje', kar bi lahko pomenilo vožnjo v napačno smer po avtocesti ali vključevanje prek dveh polnih črt (na žalost slovenske statistike prometnih ne sreč še vedno niso vredne niti toliko kot papir, na katerega jih natisnejo, saj v njih ni vzrokov nesreč, ampak le splošne opombe, kot je nepravilna stran/smer vožnje). In to čeprav v Darsu pravijo, da se je nepravilno vključevalo kar 20 odstotkov voznikov. Vse skupaj je le dokaz, da takšno vključevanje očitno ni tako nevarno, kot trdijo.
Enako velja za primere vožnje v napačno smer: lani enkrat (količki bi morda pomagali), predlani nobenkrat, recimo, v letih pred tem še enkrat. Ponovno: ne ravno statistika, ki bi upravičevala zastoje, ki so jih s tem povzročili.
V času pred postavitvijo količkov je bil predor zaprt (predor namreč v primeru zastoja, ki iz razcepa sega vanj, varnostno zaprejo) približno enkrat na mesec, v zadnjih treh mesecih pred postavitvijo količkov je bil zaprt skupaj dvakrat, skupaj približno tri ure in pol (kar pomeni približno uro in deset minut na mesec in približno 0,17-krat na teden). Po postavitvi količkov je bil zaprt kar 29-krat, v povprečju pomeni 3,6-krat na teden, v skupnem času skoraj osem ur (torej štiri ure na mesec). Razlika je ogromna, ob tem pa se število vozil na tem odseku ni opazneje povečalo (med 15. in 18. uro je tam pred in po postavitvi količkov vozilo povprečno 1.312 in 1.436 vozil na uro). Po domače: z postavitvijo količkov Dars ni za prometno varnost naredil skoraj nič, je pa zapravil ogromno časa njegovih uporabnikov. Ni kaj, še ena vrhunska poteza Darsovih 'strokovnjakov'.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere