Če se ozremo v zgodovino prodaje priključnih vozil, je bilo prelomno leto, recimo mu leto koledarja električnih avtomobilov, 2010. Takrat se je trg prebudil in število modelov, ki so na voljo, je začelo rasti. Pet let pozneje so rekordi še vedno padali.
Leto 2015 je bilo, pričakovano, ponovno rekordno po prodajnih številkah. Več o tem v novicah, bolj zanimivo pa je številke postaviti v kontekst.
Največji trg za priključne avtomobile je po količini seveda Kitajska, a še bolj zanimivo je, da je tam delež priključnih vozil letos zrasel na skoraj odstotek vseh prodanih avtomobilov. To je seveda še daleč od norveških ali nizozemskih deležev (20 oziroma 10 odstotkov), a več kot priključni avtomobili dosegajo v Nemčiji in ZDA. Tudi zato, ker je modelov, ki so na voljo tam, veliko (poleg BYD še Kandi, BAIC, Zotye in še kateri). Ne nazadnje so med 10 najbolje prodajanimi priključnimi vozili na svetu kar štirje kitajski modeli, med njimi pa je dovolj tudi cenejših modelov.
Ena zanimivost: nizozemski trg je decembra eksplodiral. Prodali so kar 15 tisoč priključnih avtomobilov, kar je več kot v celotnem letu 2014. Večinoma gre za priključne hibride, razlog pa je jasen: 1. januarja letošnje leto se je način in višina subvencioniranja močno spremenila, na slabše seveda. Takšni dogodki so dokaz, da so prav subvencije ali ugodnosti še kako pomembne za rast proizvodnje in prodaje električnih avtomobilov, ki so še vedno pod mejo (tako tehnično kot količinsko in cenovno), da bi lahko resno rasli in se razvijali brez spodbud.
Kaj pa Slovenija? Prav pri nas lahko rečemo, da je bilo za električne avtomobile lani leto 1. Pet let za bolj razvitimi trgi, a še vedno daleč pred večino drugih svetovnih trgov. Lani je na slovenske ceste zapeljalo 108 novih priključnih vozil, od tega kar 95 električnih. Zmagovalec je Zoe z 41 prodanimi primerki (34 jih je šlo v roke podjetij, preostali pa k zasebnim kupcem).
Da bo leto 2 (ali pa 2016, če hočete) še bolj zanimivo, nakazuje že januarska prodaja – ko to pišem, mesec še ni pri koncu, pa je prodanih že več kot 20 vozil (od tega večina e-Golfov). Ob tem je Eko sklad že napovedal višanje subvencije za nakup priključnih vozil (ker je lani nekaj denarja ostalo), ob tem pa lahko upamo, da bodo subvencijo namenili tudi klasičnim hibridom.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere