Zdaj že malce oddaljeno, a ne (še) pozabljeno verižno trčenje na primorski avtocesti je bilo kot podobna pred njim zanimivo tudi zaradi odzivov nanj.
Na eni strani so bili tu razni komentatorji izza šanka, po spletnih forumih, pod novicami. V večini so se zgražali nad hitrostjo vožnje, čudeč se, kako je mogoče, da so vozniki po megli 'noreli', 'divjali' in niso bili sposobni prepoznati nevarnih razmer s hudo zmanjšano vidljivostjo. Ob tem so seveda prezrli dejstvo, da je za ljudi pač značilno, da se največ naučimo iz izkušenj (nekatere stvari pa le iz izkušenj). In voznik, ki še nikoli ni doživel takšnih razmer, ki se mu še nikoli ni zgodilo, da bi zapeljal v takšno meglo, seveda nima izkušenj, da bi prepoznal nevarnost. Nima izkušenj niti, da bi prilagodil hitrost že na običajni mokri cesti, kaj šele, da bi znal v megli oceniti vidljivost in primerno hitrost. Dokler se iz megle nepričakovano blizu ne pojavi obris avtomobila, ki se približuje veliko prehitro, takšen voznik enostavno ni sposoben dojeti, kaj se dogaja.
Izkušnje seveda pomagajo, a kaj, ko je seveda nemogoče pričakovati, da jih bo imela kaj več kot peščica voznikov. Veliko bolj pomagajo tehnični pripomočki – tisti v avtu, ki znajo sprožiti samodejno zaviranje, in tisti ob cesti, ki voznika opozorijo na nevarnost. In tu je bilo zanimivo opazovati početja Darsa, ki je poudarjal, da so storili točno tisto, česar ne bi smeli. Njihove trditve, da so vse jutro kar na povprek opozarjali na meglo, le dokazujejo, da resnično ne vedo, za kaj gre. To so mi dokazali tudi danes navsezgodaj, ko sem se peljal na ljubljansko letališče, kjer nastaja ta uvodnik. Peljal sem se mimo petih ali šestih portalov, na katerih so živčno utripala opozorila na meglo – pa čeprav je bilo te komaj za vzorec, vidljivost pa je bila ves čas (dobesedno) nekaj sto metrov. Težava Darsa namreč ni le v tem, da na avtocestah nima dovolj informacijskih portalov, ampak tudi v tem, da jih ne znajo (ali pa so za to preleni) uporabljati. Saj se spomnite zgodbe o dečku, ki je vnemar vpil volk? Ko se je ta res prikazal, ga nihče ni jemal resno. Enako velja za tovrstna opozorila: biti morajo tam, kjer je treba, jasna in sproti prilagojena razmerah.
Vse skupaj pa je seveda še en dokaz, da je megla v glavah v resnici nevarnejša od megle na cesti ...
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere