Milijarde za zemljevide

31. 8. 2015
Deli
Milijarde za zemljevide

Audi, BMW in Daimler bodo Nokii plačali 2,9 milijarde evrov za Here, del Nokie, ki se ukvarja z zemljevidi, navigacijo in povezanimi storitvami.

Veliko denarja? Globalno gledano niti ne, saj so podjetja, kot je Uber, Apple ali Google, vredna nekaj desetkrat toliko. A vseeno: zakaj se avtomobilskim proizvajalcem zdi smotrno vložiti toliko denarja v – zemljevide?

Razlog je preprost: samovozeči avtomobili in vse z lokacijo povezane storitve, od sledenja prometu, rezervacije car-sharing mrež do polnjenje električnih avtomobilov, od baze polnilnih postaj na spletu do rezervacijskega sistema zanje. Vse te storitve so že zdaj in bodo v prihodnosti vse bolj pomembne – pa tudi podatki, pridobljeni iz njih, bodo vse pomembnejši in dražji. Z njihovo analizo je namreč mogoče izvedeti veliko, tudi stvari, od katerih je odvisen nadaljnji razvoj avtomobilov.

In seveda: s tem so si vsaj ti trije proizvajalci pridobili neodvisnost od dveh podjetij, ki ponujata tovrstne rešitve, a lahko v prihodnosti postaneta konkurenca: Google in Apple. Zadnji morda ni tako zelo konkurenčen, saj za svoje Apple maps uporablja tehnologijo in storitve danskega podjetja Tom Tom (mimogrede: pri tem podjetju razmišljajo, da bi se prodali kateremu od večjih igralcev, na primer prav Applu), a podatek, da so BMW Applovi šefi obiskali kmalu po tistem, ko je bil objavljen nakup Here, ni brez pomena.

Nov pomemben dosežek slovenskih raziskovalcev v boju proti raku

Avtomobilistom bo seveda bolj nevaren Google, ki na skoraj vseh področjih, ki se jih loti, dosega velike tržne deleže – precej večje, kot jih je sposobna preživeti avtomobilska industrija, ki jo poznamo danes. Ko bodo morda nekje daleč v prihodnosti 90 odstotkov avtomobilov kupili ponudniki storitev car-sharinga s samovozečimi avtomobili, bodo ti imeli podoben status kot danes mobilniki, ki jih kupite pri mobilnem operaterju. In tu imajo aparati z Googlovim OS ogromen delež.

Kaj pomeni ta nakup za druge avtomobilske proizvajalce? Bodo, če bo to nemška trojica sploh dovolila, pristopili k njim ali se bodo zatekli v (morda smrtonosni) objem Googla?

Tega odgovora še ni, toda ne pozabite: zgodovina avtomobilske industrije je (tudi) zgodovina ne le napačnih, ampak včasih nelogičnih in s skozi današnje oči celo tragično nerazumnih in smešnih odločitev.