Poskusni zajčki

28. 10. 2016
Deli
Poskusni zajčki

Pri računalnikih in telefonih smo se tega nekako navadili (pa še tam nam ni všeč), pri vsem preostalem v življenju pa potrošniki napol izdelane izdelke in storitve po navadi ignoriramo.

A seveda obstajajo tudi blagovne znamke, ki so jim ljubitelji sposobni odpustiti marsikatero pomanjkljivost. Apple, recimo, že sodi med takšne. Ampak to, da kupci sprejmejo dejstvo, da je izdelek že od začetka nepopoln in da bodo funkcije, ki so jih plačali, na voljo šele nekoč v prihodnosti, je svojevrsten absurd. Točno to pa uspeva Tesli prepričati svoje kupce.

Že to, da svoje asistenčne sisteme zavajajoče označijo z imenom Autopilot, in tako v javnosti in (pomembneje) pri kupcih ustvarjajo vtis, da avto vozi sam, je nevarna poslovna praksa. Potem temu rečejo izdelek v beta fazi testiranja in se jim ne zdi prav nič narobe, da njihovi kupci tvegajo življenja (nekateri pa jih tudi izgubijo), ko namesto Tesle preizkušajo njihove avtomobile. Po svoje bi temu lahko rekli tudi nelojalna konkurenca, saj ostanek avtomobilske industrije milijone testnih kilometrov nabira interno, preden gredo avtomobili v prodajo – Tesla pa se temu in s tem povezanim stroškom izogne in tveganje prevali na uporabnike.

Nova različica asistenčnih sistemov (strojne in programske opreme), ki jo imajo novi avtomobili (programsko pa tudi starejši), je še en dokaz: tako zelo je nepreizkušena, da je na začetku kupci (čeprav jo plačajo) ne bodo mogli uporabiti, pozneje pa najprej le v omejenem obsegu. Dokler ne bo dovolj preizkušena. Normalno podjetje bi izdelek najprej samo testiralo in ga kupcu izročilo šele takrat, ko delujejo vse funkcije, ki jih je kupec plačal. A za nekatere to očitno ne velja, saj se (neupravičeno) počutijo večvredne. Zakaj je med njimi Tesla, ni težko ugotoviti – le upamo pa lahko, da takšno obnašanje ne bo pripeljalo do propada te znamke. Tega si namreč ne zasluži, kajti kljub vsemu zapisanemu jim je treba nekaj priznati: brez njih danes elektromobilnost ne bi bila niti blizu stopnji razvoja, na kateri je.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del