Kolumna: Sebastjan PlevnjakVeličastnih sedem

Počasi se bliža avtomobilski vrhunec letošnjega leta. Ko bo izšla naslednja številka, bosta namreč za nami ženevski avtomobilski salon, znan pa bo tudi evropski avto leta 2020.

Veličastnih sedem (foto: Osebni arhiv) Osebni arhiv
18. 2. 2020

Žal se težave z avtomobilskimi saloni nadaljujejo. Tudi v Ženevi bodo manjkale številne znamke, a tako pač je. Še vedno si nismo čisto na jasnem, kdo oziroma kaj je krivo za to. Glavni razlog je za številne previsok strošek udeležbe, a tista bolj verjetna resnica je, da je za vse kriv svetovni splet. Na njem se najde vse, in če znamkam ne uspejo novosti dobro skriti, potem je takoj na voljo vsem, ki imajo dostop do svetovnega spleta. In če se to že zgodi, potem je za znamko bolje, da priredi samostojni dogodek in njihov avto požanje vso pozornost. Četudi je bil prej že objavljen na spletu. Hote ali nehote!

Drugi, bolj vesel dogodek pa je prav tako vezan na ženevski avtomobilski salon. Za veličastnih sedem se bodo udarili evropski novinarji, združeni v izboru za evropski avto leta in zmagovalca razglasili dan pred uradnim začetkom novinarskih dni na ženevskem salonu. Naj spomnim, v finale so se uvrstili BMW serije 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 in Toyota Corolla. Izbor bo tako kot vsako leto zanimiv, pester in negotov do zadnjega glasovalca. Evropski okusi so namreč zelo različni in to daje temu izboru še poseben čar. Že res, da so posamezni novinarji lahko lokalno usmerjeni, a zaradi skupnega števila žirantov in 25 točk, ki jih moramo razdeliti med finaliste, je zmagovalca preprosto težko napovedati ali ga vnaprej določiti. Pri tem imam v mislih seveda skandinavske predstavnike, ki so veliko bolj naklonjeni električnim avtomobilom kot ostala Evropa.

Tu velja izpostaviti dve stvari – prva je ta, da so običajno gnani avtomobili dobili hudo konkurenco, druga pa je seveda ta, da ti novodobni električni avtomobili niso v enakem položaju v vseh evropskih državah. Tu imam v mislih predvsem infrastrukturo, ki je v nekaterih državah še daleč od idealne. Pa tu ne mislim samo na število polnilnic, temveč tudi na njihove uporabnike. Pri tem se na mestih za polnjenje znajdejo tudi takšni avtomobili, ki se jih ne da polniti. Ja, tudi v Sloveniji obstaja ta problem!

A kakorkoli – svet, tehnologija in tudi avtomobili gredo naprej in čaka nas še en zanimiv izbor za evropski avto leta 2020.