Kolumna Tomaž Porekar: Carl-Peter Forster

12. 4. 2011 | Tomaž Porekar
Deli
Kolumna Tomaž Porekar: Carl-Peter Forster

Kakšne so možnosti za uspeh Jaguarja in Land Roverja pod taktirko Carl-Petra Forsterja?

»Po več kot desetih letih sem bil ob prihodu v podjetje Tata pred enakim vprašanjem kot takrat, ko sem bil še v BMW. Tedaj smo se ob njem razšli, a o Jaguarju in Land Roverju imam tudi zdaj enako mnenje kot takrat: vredna sta priložnosti, imata možnost, da ju razvijemo v ugledni premiumski znamki,« je dejal Carl-Peter Forster, zdaj glavni direktor celotnega avtomobilskega koncerna Tata in tako tudi šef Jaguarja in Land Roverja, ob posebni predstavitvi novega majhnega Range Roverja.

»Z uveljavljenimi premiumskimi znamkami v celoti ne moremo tekmovati, imamo pa dobro priložnost, da ju razvijemo v takšni, ki bosta z dopolnilno ponudbo imeli svoje mesto na trgu,« je še dodal.

Vedeti moramo, da je bil Forster eden od tistih v vodstveni garnituri, ki se je ob 'velikem poku' v BMW leta 2000 moral posloviti. Podobno kot tudi tedanji šef BMW Bernd Pieschetsrieder in njegov prvi pomočnik Wolfgang Reitzle, ki sta oba danes za avtomobilsko industrijo že zgodovina.

Nasprotno pa je Forster dokazal, da je veliki vodja in prvi vizionar. Po odhodu iz BMW je v evropskem General Motorsu najprej prevzel znamko Opel, nato pa se je zavihtel na čelo celotne evropske podružnice ameriškega giganta. Verjetno je njegova zasluga, da so zdaj Opli v vseh pogledih zelo kakovostni avtomobili. Največji uspeh je zagotovo Insignia, katere konstrukcijo je nadzoroval in jo vodil in ki je Oplu v najtežjih časih krize General Motorsa prinesla odločilen položaj.

Iz Insignie so pri General Motorsu razvili kar nekaj avtomobilov, ki zdaj, poleg v Evropi tudi v ZDA in na Kitajskem, novemu GM omogočajo, da se bo morebiti le rešil. Forster je dal odpoved, ko je skoraj leto dni pripravljal razdružitev Opla od matičnega GM, a se to na koncu ni zgodilo … Bilo je dejanje pokončnega moža.

Razmeroma hitro si je našel drugo službo in ta ni kar tako. V Tati je nadomestil kar lastnika in karizmatičnega šefa – Ratana Tato. Človeka z vizijo, kot ga je označil Forster, ki zdaj skrbi, da bo tudi Indija primerno postavljena na avtomobilski zemljevid. Medtem ko je bil Tati nakup znamk Jaguar in Land Rover leta 2008 precej nerazumljiv in je zbujal nemalo dvomov, je uspešna prihodnost zdaj pod vodstvom Carl-Petra Forsterja povsem možna.

»Iskati moramo primerne priložnosti,« je Forsterjev recept za nastop na prenapolnjenem svetovnem avtomobilskem trgu. On sam je dokaz, da lahko marsikomu uspe, če dobi pravo!

Tomaž Porekar