Odhod legende, kot je Walter de Silva, je povezan s sedanjo katastrofo vodenja pri Volkswagnu.
A dejstvo, da prvi oblikovalec skupine Volkswagen odhaja v pokoj predčasno, kaže na to, da je izgubil zaupanje novih šefov, za častni umik pa lahko pri nemškem koncernu v težavah uporabijo razlago, da Walterjeva zasnova centralističnega delovanja v spremenjenih razmerah ne bo več pravi recept, ko bo Mathias Müller šef celotne skupine. Italijanski oblikovalec, ki je zaslovel z obliko Alfe Romea 156 in ki ga je nato najprej k Seatu privabil Ferdinand Piëch, je bil namreč tudi Winterkornov izbranec. Ko se je ta iz Audija preselil v Wolfsburg, je s seboj za prvega oblikovalca vseh znamk pripeljal prav de Silvo.
Po nekaj uspešnih Audijih ('iznajdbi' uokvirjenega šesterokotnika kot prepoznavne maske vseh Audijev ter najbolj elegantnem športnem kupeju, Audiju A5) se je Walter lotil kadrovanja. Posledica tega je bil odhod drugega uspešnega Audijevega oblikovalca, Petra Schreyerja.
Slišati je bilo, da je celo Piëch večkrat dejal, kako huda napaka je bilo to, da so pustili Schreyerja oditi h Kii in Hyundaiju. Ampak za dve tako močni oblikovalski osebnosti, kot sta Walter in Peter pri VW pač ni bilo prostora. Seveda tudi ne za dva tako močno različna pristopa v pojmovanju oblikovanja. Petrova izrazna dinamična uporaba napetih ploskev (tudi naš Robert Lešnik, zdaj pri Mercedesu, goji tak slog) in poudarjena enostavnost jasnih linij pri Walterju nista združljivi.
Ampak z de Silvo ni bil združljivo niti veliko bolj podobno razumevanje stila, ki sta ga gojila oče in sin Giugiaro. De Silva je bil gonilna sila nakupa njunega podjetja Italdesign. Volkswagnu naj bi omogočil primerne oblikovalske in konstrukcijske zmogljivosti za širitvene podvige na Kitajskem in drugod po Aziji. Prav azijske stranke so bile najpomembnejši kupci celotnega Italdesignovega izdelka, avtomobilskega projekta od zasnove do uveljavitve v serijsko izdelavo. Sprememb, ki jih je uvedel de Silva, pa nista cenila veliki Giorgetto Giugiaro in njegov sin Fabrizio. Tako sta letošnje poletje prodala svoj nekaj manj kot desetodstotni delež Audiju (ki je uradni lastnik Italdesigna, tako kot tudi vseh drugih italijanskih podjetij, Lamborghinija in Ducatija).
Ob dejstvu, da so vsi Volkswagnovi uspehi in dosežki ta trenutek na robu prepada, bo sicer odhod Walterja de Silve le ena manj zapaženih novic sedanjega trenutka.