IAA

25. 9. 2015
Deli
IAA

Število frankfurtskih novosti se je približalo stotici, in to jasno kaže, da ima Nemčija pri svojih evropskih sosedih sicer od prevzema upravljanja grških zadev precej manjši ugled, nikakor pa tega ne moremo trditi za avtomobilsko gospodarstvo. Brez njega bi bilo povsem drugače, tudi za Slovenijo, katere velik del uspešne dobaviteljske industrije za vse pomembne avtomobilske znamke v Nemčiji kroji uspešnost dviga slovenskega BDP.

Frankfurtska avtomobilska razstava je v resnici ogromna in nepregledna, ker v nasprotju z ženevsko ali pariško na njej razstavljajo preštevilni dobavitelji. V običajnem času, dveh dneh, ki sta namenjena novinarskim predstavitvam, si je povsem nemogoče ogledati vse, kar ponuja. Teh sto novosti je namreč razkropljenih med 11 velikih razstavnih dvoran in dva večja odprta prostora (na enem stoji ogromen Audijev 'šotor'). Za ljubitelje prikazovanja veličine je vse skupaj pravi užitek, za večino novinarjev, ki morajo najti sogovornike zdaj v dvorani 3 in nato v dvorani 11, pa prava nočna mora. Kar dobro pohodniško kondicijo si lahko nabereš po dveh dneh. Da sploh ne govorimo o prisotnosti na novinarskih predstavitvah! Te so v najbolj priljubljenem času zjutraj in okoli poldneva razporejene na pet minut. En sam član uredništva vseh tako torej sploh ne more obiskati.

Če hočeš opazovati, lahko najdeš marsikakšno zakulisno zanimivost. Ko so v Frankfurtu začeli prirejati razstave, je bila celotna bera avtov v eni sami dvorani. Zdaj ima oznako 2 in vanjo ne gredo niti vsi Mercedesovi modeli. Skupina Volkswagen je s svojim nastopom v pritličju dvorane 3 že večkrat preprečila večji obisk razstavnih prostorov Forda, Renaulta in njunih tedanjih priključenih znamk, ki so bile nastanjene v prvem nadstropju te dvorane. Letos tam zgoraj ni več posameznih avtomobilskih razstavljavcev, temveč je tu tematska razstava New Mobility World. Prireditelji (združenje nemške avtomobilske industrije) se trudijo, da bi pri obiskovalcih za ta del vzbudili posebno pozornost. Ali bo ta del pritegnil mlade, ki so skrb vseh avtomobilskih izdelovalcev (ker jih je premalo med kupci), zdaj še ne moremo sklepati. Teme, kot je povezljivost s prenosnimi elektronskimi napravami (telefoni, dlančniki itd.), so že izbrane bolj za mlade. V podjetniško naravnani Nemčiji bi kaj takega lahko pripisali tudi prostoru za predstavitev novih zamisli in podjetij ('start-upov').

Seveda je marsikaj predstavljeno tako, kot da je pomemben in vrhunski le tisti izdelovalec, katerega izdelke si pravkar ogledujemo. Razstava pa ima svojo najboljšo stran v tem, da lahko primerjaš posamezne znamke, modele, pristop. Tu več ne štejejo tisoči kvadratnih metrov razstavnih površin, morebiti celo umetelno ukrivljena pločevina ne. Ker je gneča že na novinarskih dnevih kar precejšnja, je včasih težko zaznati podrobnosti, dovolj je že vtis dogodka, ki se številnim še vedno zdi neponovljiv.