Kolumna Tomaž Porekar: Kaj je s Hondo?

13. 2. 2011
Deli
Kolumna Tomaž Porekar: Kaj je s Hondo?

Statistika prodaje za lani v Evropi pravi, da je Hondi prodaja v primerjavi z letom 2009 padla za 23 odstotkov. Nekaj več kot toliko je na stari celini izgubil le še Chrysler, za katerega pa vemo, da je lani svoj celotni evropski posel ukinjal in ga združeval s Fiatom. Kaj je torej s Hondo, da je dosegla rekorden padec?

Lani so evropskim kupcem ponudili le eno novost, hibridnega CR-Z. Razen CR-V-ja, ki ga izdelujejo v svoji edini evropski tovarni v Swindonu, vsi avtomobili prihajajo iz Japonske. V obeh primerih je tako imela Honda na celinskem delu Evrope težave zaradi spremenjenih tečajev evra s funtom in z jenom.

V Evropi so zaradi vsega tega imeli dokaj slaba komercialna izhodišča za uspešno prodajo.

Seveda pa se tudi v svetovnem merilu Hondi ni godilo dobro. Res je, da so svoj prodajni rezultat lani nekoliko popravili (za pet odstotkov), toda skupaj so izdelali 'le' 3,56 milijona avtomobilov. Skoraj pol milijona več jih je izdelal in prodal Nissan (skok za 21 odstotkov) in tako prehitel tekmece, ki so mu bili že nekaj let za petami.

Nissanov napredek je rezultat močno povečane prodaje na Kitajskem.

Tudi na domačem trgu se pri Hondi niso dobro odrezali. Trg z dokaj solidnim rezultatom je bil lani še ameriški. Čeprav so prodajo povečali, pa izgubljajo zaradi slabšega menjalnega tečaja med jenom in dolarjem. Honda tako največ stavi na Indijo in Kitajsko.

Zdi se, kot da so Evropo že odpisali.

Znamka, ki si je tudi pri nas ustvarila zelo dober ugled in ima zelo zveste kupce, tem v zadnjih letih ne ponuja več primernih avtomobilov. Saj je sicer res, da je bila Honda vedno izdelovalec motociklov, ki slučajno izdeluje tudi avtomobile, a tisti avti, ki so jih ponujali pred desetletjem ali dvema, so bili zanimivi za veliko kupcev. Zdaj ni pravega pristopa. Nejasna je oblikovalska smer. Posamezni modeli v svojih novih izdajah se povsem spremenijo, a ko se kupci malce navadijo nanje, jih pri Hondi opustijo. Ne poznajo kupcev? Jih ne razumejo? Ali pa ti ne razumejo Hondine ponudbe?

Za najnovejšega CR-Z so že potrdili, da bo ob hibridnem pogonu dobil še običajen motor, ki bo vreden oblike tega avtomobila. A kje so nadomestila (lahko tudi 'zelena') za modele S 2000, NS-X, Shuttle?

Hondini evropski kupci bodo v kratkem na Hondo pozabili.

Predvsem zato, ker sedanji Hondini vodilni sploh niso razumeli, kaj si ti želijo. Sedeč v svoji evropski centrali v Londonu so bili predaleč od realnosti, zato je Honda od Evrope že zdavnaj dvignila roke.

Saj so v vodstvu navsezadnje večja pooblastila glede samostojnosti dali oddelku, ki se je ukvarjal s prodajo morske hrane! Zaradi velike izgube tega 'posla' se je vodstvo Honde že opravičilo svojim delničarjem, ker bo nastala okoli 180-milijonska (dolarska) izguba.

Se bodo kdaj v vodstvu Honde opravičili vsem razočaranim kupcem?

Tomaž Porekar
tomaz.porekar@adriamedia.si

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj