Povezava med dvema avtomobilskima koncernoma, Nissanom in Renaultom, se je doslej zdela neverjetno trdna. Največ zaslug za to opazovalci pripisujejo vodilnemu obeh družb Carlosu Ghosnu. A francoski Brazilec libanonskega rodu je dobil nasprotnika, ki ima drugačne načrte z lastniškim deležem države v Renaultu.
Prav to že od aprila otežuje vodenje podjetij. Nekdanji investicijski bankir Emmanuel Macron, zdaj francoski gospodarski minister, se je namenil spremeniti lastniško strukturo v Renaultu in si pridobiti večji vpliv na delovanje podjetja. Aprila je francoska vlada najprej sprejela zakon, ki večjim lastnikom v francoskih podjetjih podvaja glasovalne pravice pri več kot petinskem lastništvu. Takoj zatem je Francija tudi povečala svoj delež delnic v Renaultu na nekaj manj kot 20 odstotkov in Ghosn je začutil, da bo v Renaultu izgubil podporo države, kar bi ogrozilo tudi vodenje zveze Renault-Nissan.
Spopad je odraz neskladja v formalni strukturi zveze. V njej namreč Renault določa vse. V praksi to pomeni seveda tudi vodstvo. Stvarnost pa se je spremenila. Odkar je leta 1999 Renault prevzel Nissanovo vodenje, je ta postal drugi največji japonski izdelovalec in je tudi občutno prerasel svojega partnerja – po prodaji, dobičku in tehnološki moči. Zdaj je Nissan tisti, ki obvladuje zvezo. Po posebnem sporazumu iz leta 2002 pa ima Renault še vedno pravico, da imenuje tri vodilne člane Nissanove uprave.
Tako je torej dejstvo, da bi z višjim deležem francoska država lahko prevzela najprej vodenje Renaulta, nato pa še Nissana, zbudilo resne pomisleke, predvsem seveda pri Nissanu, sploh pa pri Ghosnu.
Kako preprečiti tak razvoj dogodkov? Francoski mediji so v zadnjem mesecu objavili nekaj zanimivih vesti, ki so jih sicer vsi sodelujoči uradno zanikali, a so vseeno nekakšna priprava za odločitev, s katero bo lahko bolj zadovoljen Ghosn, če bo preprečil francosko vmešavanje. Tako je japonski časnik Nikkei objavil, da namerava Nissan povečati svoj delež v Renaultu in dosedanje delnice brez glasovalne pravice spremeniti v tiste, s katerimi imajo pravico vplivanja na poslovne odločitve. Francoski mediji pa so tudi najavili namero, da bo Nissan predlagal spremembe v sporazumu, katerih avtor na bi bil drugi človek v Nissanu Hiroto Saikava in ki naj bi zvezi zagotovile uravnotežen vpliv na skupne odločitve.
Zdaj vsi čakamo na sestanek Renaultovega upravnega odbora v petek 11. decembra. Carlos Ghosn je v intervjuju za Figaro najavil, da bodo tedaj znane pomembne odločitve glede nadaljnje zveze med Nissanom in Renaultom. Povedal je tudi, da so v pogovorih z vlado že dosegli občuten napredek.
Se bo po pol leta ukvarjanja s politiko vodstvo Renaulta-Nissana spet lahko začelo posvečati poslovnim odločitvam?