Avtomobilska razstava v švicarski Ženevi je pred vrati. Ta bo že 81. po vrsti, kar jo seveda uvršča med najstarejše. Toda ta njena dolgoletna tradicija ni tisto, kar dela ženevski salon tako zanimiv. Pravzaprav je čas tik pred pomladjo tisto, kar najbolj spodbuja razstavljavce, da se tako mrzlično pripravljajo nanjo.
Prireditelji bodo oddali kar 260 razstavnih prostorov, večjih ali manjših, v sedmih dvoranah, na 80.000 kvadratnih metrih. Razstavljavci prihajajo iz 31 držav, predstavili bodo več kot 700 znamk, napovedali pa so tudi že številne nove avtomobile. Za dva dni pred uradnim začetkom salona je napovedanih kar 84 novinarskih predstavitev ali konferenc!
Čeprav med poznavalci ženevski salon velja za najprivlačnejšega in najbolj urejenega med vsemi, je v primerjavi s tistim pred desetimi ali več leti izgubil svojo preglednost in kompaktnost. Dvoranski prostor se je precej povečal, predvsem ker avtomobilske znamke potrebujejo vedno več prostora za razstave svojih novosti.
Kakšne posebne gospodarske ali industrijske krize v Ženevi ni bilo čutiti niti v zadnjih dveh izdajah, ko se je v Evropi sicer kazalo precejšnje nazadovanje prodaje avtomobilov.
Letos je napoved na splošno veliko bolj optimistična. Kriza je mimo.
Ženevski parket bo zagotovo zelo pomemben za nekatere znamke, ki so v krizi kazale, da se bodo povsem izgubile.
Največ novega (glede na nekajletno mrtvilo) napovedujejo pri Lancii. Na razstavnem prostoru bodo stale novosti Ypsilon (na platformi Fiata 500), Flavia (evropeiziran Chrysler 200) in Thema (sicer tudi Chrysler 300). V Lancio bodo 'integrirali' tudi Grand Voyagerja! Sosed bo Fiat s Freemontom (prenarejenim Dodgeem Journeyjem). Tudi za Alfo se bo našla kakšna nova malenkost, vsekakor pa bo imel veliki šef Fiata Sergio Marchionne krasno možnost, da bo lahko še enkrat (in velikokrat je že) ponovil, da Alfa Romeo vsekakor ni na prodaj.
Že na predvečer novinarskih dni se bo, kot je običaj že kar nekaj let, s svojo plejado znamk razkazala skupina Volkswagen. Letos sicer za zdaj še ni naznanjenih toliko popolnoma novih avtomobilov iz široke izbire njihovih znamk, a vsaj eno ali dve presenečenji vseeno pričakujemo.
Ženeva je nekako nevtralno območje, zato se tu dobro počutijo tudi Korejci – tri Hyundaieve in tri Kijine novosti pričajo, da si bodo morali evropski tekmeci ti dve znamki še kako dobro ogledati.
Pogled iz dvoran ženevskega salona pravzaprav najprej seže na francoske obronke gorovja Jura, zato se tudi francoski izdelovalci počutijo skoraj kot doma. Renaultova ofenziva se je večkrat začela v Ženevi kot na domačih tleh. Tudi tokrat se zdi podobno.
Ženeva tudi letos obeta!
Tomaž Porekar
tomaz.porekar@adriamedia.si