Velikani avtomobilske industrije imajo v predalih zagotovo tudi scenarije, kaj tedaj, ko se bo svetovni avtomobilski trg razpočil in bodo le še trgi posameznih držav, ki jih sedanje stanje med vojno in mirom ne bodo prizadelo. A seveda vsi veliki kljub različnim razmeram (s krizami vodenja ali brez njih) ne zanemarjajo novosti v svoji ponudbi. To lahko opazimo tudi pri dogajanju na posameznih avtomobilskih razstavah.
S povratkom v stari termin prirejanja razstave in okrevanjem japonskih izdelovalcev si je Tokio spet pridobil primerno pozornost tudi zunaj obal japonskega otočja. Ostajata pa še dva trmasta prireditelja, iz Kalifornije in juga Kitajske. Los Angeles in Guangzhou (zadnji nekoč znan kot Kanton) ostajata pri istem razstavnem terminu. Najbrž sta tako lokalno ali nacionalno obarvana, da ju to ne moti. A kitajski trg je po nekaj mesecih zaostajanja znova dobil zalet. Kako pomemben je, kaže poteza BMW. V Guangzhouju so prvič predstavili svojo novo limuzino serije 1, zdaj še kot študijo z oznako Concept Compact Sedan. Gre za zelo pomemben model v boju s tekmecema na kitajskem trgu, Audijem A3 in Mercedesom CLA. Vendar so kitajski trg kot zelo pomemben dojeli tudi drugi, to dokazujeta še General Motors in PSA. Tako bo kitajska različica nove Astre (Buick Verano, tudi predstavljen v Gunagzhouju) tam naprodaj še letos. PSA pa je poskrbel za kitajsko različico v Frankfurtu predstavljenega prenovljenega DS 4. Z daljšo medosno razdaljo ima za kitajski trg dodatno oznako S.
Los Angeles je pokazal spet drugačen obraz, ki ga nekateri globalni koncerni skušajo uveljaviti na nasprotni strani pacifiške obale. Tako je Fiat končno predstavil svoj novi 124 Spyder, prvi Fiat 'made in Japan'. Kar nekaj komentatorjem dogajanja na razstavnih prostorih v Staples Centru se je novi Spyder zdel boljša različica Miate, torej Mazde MX-5. Podobne presaditve svoje novosti se je v Kaliforniji lotila Toyota. Iz najavljenega manjšega križanca CH-R za Evropo z zaščitnim znakom največjega avtomobilskega izdelovalca bo za kalifornijski trg nastal Scion. Za to znamko so nekateri že trdili, da jo bo Toyota opustila. Obljubo, da se bo pojavljal le na treh največjih avtomobilskih razstavah na najpomembnejših celinah, pa je kar hitro požrl Volvo: v Los Angelesu so vseeno nastopili, in sicer s predstavitvijo svoje vizije avtonomne vožnje (Concept26). No, za Detroit bo ostal S90 (z naše naslovnice).
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del