Kaj nam kaže letošnji seznam kandidatov za evropski avto leta?
Seveda, avtomobilski izdelovalci nikakor ne spijo. Nasprotno, zaradi hude tekme na trgu je novosti še vedno nesorazmerno veliko. Tudi v prihodnosti jih ne bo manj, saj sodobno snovanje avtomobilov omogoča, da bomo imeli še več različic na enakih platformah.
Pa si za začetek poglejmo dva modela nemških premijskih znamk. Mercedes-Benz B in BMW 1 sta zelo različna avtomobila, čeprav je jasno, da bosta znamki poskušali nagovarjati iste kupce. Mercedes je zasnovan povsem na novo in stuttgartski inženirji so opustili celo 'navlako' dvojnega dna, tako da je B zdaj povsem klasične zasnove, seveda z motorjem povprek in s prednjim pogonom. Enka je zadnja z vzdolžno postavljenim motorjem in zadnjim pogonom. Oba napovedujeta še vrsto drugih izvedenk, ki bodo izdelane na enaki tehnični osnovi.
BMW bo že prav kmalu predstavil še večjo Trojko, veliko pomembnejši model, ki bo uporabljal zasnovo enake platforme, oblikovalska govorica pa bo nadaljevanje 'čiščenja' zunanjosti bavarskih avtomobilov – na večjih ploskvah (bokih, na primer) zdaj ni več okraskov – prelomljenih, izbočenih ali udrtih površin. Novi B napoveduje prav to, da v prihodnje, pod novim oblikovalskim šefom, linije pri Mercedesih ne bodo več jasne in preproste, brez 'navlake', ki se zoperstavlja enostavnemu videzu. Kam naj bi dokončno peljala nova oblikovalska govorica, bomo videli prihodnje leto s serijskim Mercedesom A.
Pri obeh avtomobilih najdemo presenetljivo drugačno notranjost, kot smo je bili doslej vajeni pri najcenejših primerkih obeh premijskih znamk. Odlična kakovost materialov, zavzeto ergonomski pridih oblikovanja obeh notranjosti z okrasnimi dodatki, uporabne rešitve, to je zdaj odgovor številnih avtomobilskih izdelovalcev in to bi lahko ogrozilo ugled, če se tudi BMW in Mercedes-Benz ne bi stvari lotila tako kot pri svojih večjih in dražjih modelih. Seveda so bili snovalci pri Enki bolj omejeni kot pri B-ju, saj je ta nekakšen velik kombi, če ne že kar enoprostorec, ki bi bil rad videti kot križanec.
A poglejmo si še en par novosti, ki sta po svoji zasnovi zelo zanimivi – Peugeot 508 in Hyundai i40. Tudi tu so šefi znamk ugotovili, da si ne smejo privoščiti slabega dela, če želijo povečati prodajni uspeh v razredu in tudi sicer. Peugeotova zunanjost je precej 'čistejša', linije zelo preproste, gre za začetek nove oblikovalske govorice, ki se oddaljuje od poudarjenih sestavnih delov (na primer prevelike maske). Hyundaievim oblikovalcem pa je veliki met uspel prav z obratnim pristopom, torej s spretno menjavo robov in vbočenih in izbočenih ploskev na karoseriji. Tak pristop zdaj seveda ni več nov, a i40 – se zdi – opazi več mimoidočih kot 508.
Notranjost se pri obeh tudi poudarjeno spogleduje s premijskimi avtomobili, tu so pot pokazali Passat, Mondeo in Insignia. Katera od obeh novosti se bo lahko tudi prodajno približala trem vodilnim v razredu, je še prezgodaj ugotavljati. Res pa je, da se zdi i40 večji korak naprej za Hyundai kot 508 za Peugeot.
Tomaž Porekar