Še vedno v središču pozornosti

31. 10. 2015
Deli
Še vedno v središču pozornosti

Škandal, ki so ga angleško govoreči ali pišoči mediji imenovali Dieselgate, bo še kar nekaj časa prva tema vsega, kar je povezano z avtomobilizmom in avtomobilsko industrijo. Tudi to kaže na velikost in pomembnost tematike.

Kadrovski vrtiljak se še naprej vrti, toda tu se kaže, da se je v skupini Volkswagen marsikaj zdelo enostavno, a ni bilo. Prvi tekmec za vodstvo podjetja, šef Škode Winfried Vahland, ki naj bi postal šef celotne severnoameriške veje skupine, se je za takšno napredovanje zahvalil in izstopil. Ob Mathiasu Müllerju, ki je nasledil Winterkorna, je bil prav Vahland tisti drugi kandidat za vodenje celotne skupine. Najbrž mu zato ni dišalo v Ameriki reševati zavoženo situacijo.

Volkswagen uradno še zdaj, mesec in pol dni po začetku težav, ni potrdil, da je nadzorni svet nekaj vodilnih suspendiral ter tako brez hrupa odstranil nekatere, ki bi lahko vedeli o namerah goljufanja. Najbrž je to način, da bodo morebiti koga še 'rešili' pred dokončnim odstopom, če se bo ob preiskavi izkazalo, da se ni diskreditiral.

Ugibanja o tem, kako bodo zmanjšali stroške in privarčevani denar namenili za plačilo škode, so seveda prvovrstno gradivo za govorice. Kot posledica tega so predstavniki sindikatov (ki imajo v nadzornem odboru skupine enako število mest kot kapitalski lastniki) že sporočili, da ne bodo dovolili varčevanja pri zaposlenih, postavili so celo zahtevo, da naj škodo poplačajo iz sklada plač vodilnih.

Gotovo pa se bo varčevanje odrazilo tudi pri naložbah za nove modele. Volkswagnov načrt, da postanejo največji izdelovalec avtomobilov, je imel del, kjer so do leta 2018 načrtovali številne dodatne novosti. Jasno je, da bodo le s težavo črtali napol dokončane avtomobile, a tudi tu se lahko kaj zgodi. Eden od teh je novi VW Phaeton, Müller ga je z veseljem črtal, ker je bil ta za znamko VW tako ali tako velik zbiralec izgube. Namesto njega naj bi predstavili povsem električni avtomobil. Zanj bosta znanje bržda prispevala Porsche in Audi, ki s polno paro pripravljata svoji serijski različici v Frankfurtu predstavljenih študij.

Govorice pravijo, da so na spisku tistih, o katerih se odloča, ali jih ne bo več, tudi Up, Scirocco in Beatle pa katera od še načrtovanih dodatnih različic Golfa. Seveda je tu znamka Bugatti (ki po neuradnih podatkih še nikoli ni poslovala z dobičkom), vprašljivost nakupa se zdaj pojavlja pri Ducatiju in Italdesignu. Pod vprašajem je celotna veja gospodarskih vozil, kjer združevanje MAN in Scanie ne poteka po načrtih.

A pri Volkswagnu so si na določen način že nekoliko oddahnili: prodaja ne kaže takšnega nazadovanja, kot so ga napovedovali pesimisti.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere